۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۸۳۹
مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک:

توجه مردم به تقوا و اخلاق طلاب بیش از مدرک آنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیریت مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک با بیان اینکه مردم به تقوا و اخلاق طلاب توجه می‌کنند نه مدرک، گفت: صرف داشتن مدرک کافی نیست بلکه مهم تقوا، اخلاق و رفتار فرد است چون ممکن است فردی از لحاظ علمی غنی باشد ولی با بی‌تقوایی جامعه‌ای را به چالش بکشاند.
جلسه تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني در مدرسه حجتيه قم

 حجت‌الاسلام احمد کردی لواسانی، مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دنیای حوزه و طلبگی مانند عشق ورزیدن به قناری است، گفت: انسان حاضر است پول زیادی را بابت خرید یک قناری بدهد تا برای او آواز بخواند در حالی که نه گوشتی، نه پری و نه تخمی دارد چون فقط عاشق صدای قناری است طلبگی هم با تمام سختی‌ها و مشکلات و تحمل سال‌ها تحصیل عشق به اسلام و شریعت می‌خواهد و کسب مدرک در آن مهم نیست.

وی در ادامه افزود: اگر طلبه بخواهد مبلغ شریعت اسلام و قرآن شود باید خود را وقف حوزه، تشیع، اسلام و انقلاب کند و در این راه به صورت شبانه‌روز و بدون در نظر گرفتن مدرک تلاش و کوشش کند چون بنا به گفته حضرت آیت‌الله جوادی آملی مردم به دنبال لؤلؤ و مرجان هستند نه صدف؛ اخلاق و تقوا لؤلؤ و مرجان و مدرک نوعی صدف است و ما بسیای از علما و بزرگان مثل امام خمینی(ره) داریم که مدرکی نداشتند ولی با تقوای خود نورافشانی کردند.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک با اشاره به بیانات مرحوم آیت‌الله آقا شیخ علی پناه اشتهاردی که گفته بودند( مرحوم کافی تا پایه چهار بیشتر درس نخوانده بودند ولی به دلیل تقوای زیادی که داشتند در موعظه و منبر موفق بودند و در حال حاضر هم سخنانشان دارای تازگی است)اظهار داشت: روحانیت و طلبگی مافوق مدرک است و اگر کسی به وظیفه‌اش آگاه شود به دنبال مدرک نمی‌رود و تبلیغ را مهم‌تر می‌داند.

حجت‌الاسلام کردی لواسانی استفاده اساتید از مباحث اخلاقی و معنوی در بین دروس را برای طلاب هرچند برای دقایقی کوتاه، بسیار مفید و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در دروس اخلاق هم برای طلاب بسیار کارگشا و راه را به آن‌ها نشان می‌دهد البته طلاب با مداومت بر توسل به ائمه(ع) و پیوند با قرآن و ادعیه هم می‌توانند مقصد و هدف خود را به خوبی پیدا و تا حدود زیادی از سردرگمی و نگرانی رهایی پیدا کنند.

وی در ادامه مطلب به برگزاری کلاس نسیمی از تسنیم اشاره کرد و افزود: کلاس نسیمی از تسنیم کلاس تفسیری از قرآن است که از کتاب تسنیم حضرت آیت‌الله جوادی آملی برگزیده شده و به صورت اختیاری برای طلاب برگزار می‌شود و در آن مفرداتی از آیات قرآن تدریس می‌شود به صورتی که خود طلبه‌ها هم پیگیر این مطالب هستند و از نکات این کتاب استفاده می‌کنند و این کلاس دارای اثرات خوبی است.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک با اشاره به اینکه چند استاد مشاور در طول سال به مشکلات طلاب اعم از اخلاقی، اجتماعی و رفتاری می‌پردازند، گفت: درس اخلاق هر هفته دوشنبه یا چهارشنبه و مجالس ادعیه، اعیاد، شهادات و و فیات هم بنا به زمان خود در مدرسه علمیه برگزار می‌شود تا طلاب از لحاظ معنوی به رشد و تعالی قابل توجهی برسند.

وی به برگزاری اردوی یک روزه طلاب به ارتفاعات لواسانات تهران برای تفریح و ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: در بین سال تحصیلی هم اردوی زیارتی مشهد مقدس را به مدت 5 روز در سنوات گذشته داشته‌ایم که امیدواریم در سال‌های بعد هم با توفیق خداوند متعال این سفر به قوت خود باقی باشد، هم‌چنین در این سفر طلاب از درس اخلاق و زیارت بهره‌مند می‌شوند و با روحیه مضاعف برای ادامه تحصیل به مدرسه بازمی‌گردند.

حجت‌الاسلام کردی لواسانی با بیان اینکه 19 شهریورماه دروس مدرسه علمیه آغاز می‌شود، گفت: امسال حدود 400 طلبه زیر نظر 30 استاد مجرب در مدرسه علمیه شهید صدوقی از پایه یک تا شش مشغول به تحصیل خواهند بود که 25 نفر از آن‌ها را طلاب مبتدی و تازه‌وارد تشکیل  و کلاس‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی قم فاز یک در پایان به اهدای جوایز به طلاب ممتاز و دارای معدل عالی در پایان ترم اول اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم سال(اردیبهشت‌ماه) نیز به طلابی که با مدرسه همکاری و از لحاظ اخلاقی و رفتاری مطرح بوده‌اند جوایزی داده می‌شود که بیشتر آن‌ها را نیز طلاب ممتاز در ترم اول تشکیل می‌دهند. /907/ت302/ن

ارسال نظرات