۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۳۷۱
چند خبر کوتاه از مناطق زلزله‌زده؛

زندگی جریان دارد/ وصلت دو جوان ورزقانی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری رسا ـ آغاز زندگی مشترک دو جوان ورزقانی و آواربرداری از 50 روستای مناطق زلزله‌زده توسط سپاه عاشورا از مهمترین اخبار کوتاه مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی است.
زلزله شمال غرب کشور

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دو جوان زلزله زده ورزقانی روز گذشته زندگی مشترک خود را در یکی از چادرهای هلال احمر آغاز کرده و نور امید را در میان زلزله زدگان زنده کردند.

 

بنا بر این گزارش، این دو جوان از اهالی شهر ورزقان و روستای سیاهکلان بودند که با وجود زندگی در چادر با امید به آینده نسبت به این امر خیر اقدام کردند. این دو جوان با کار خود شادی و شعف و امید به زندگی را در دل اهالی زلزله زده ورزقان زنده کردند وبا مهریه 14 سکه طلا زندگی خود را در یکی از چادرهای هلال احمر آغاز کردند.

 

گفتنی است، خطبه عقد این دو جوان ورزقانی دیروز یکشنبه در روستای محل زندگی عروس توسط رئیس تبلیغات اسلامی ورزقان جاری شد.

 

آواربرداری از 50 روستای مناطق زلزله‌زده توسط سپاه عاشورا

علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به مذاکرات موفق با فرمانداران اهر، ورزقان و هریس آواربرداری از 50 روستای آسیب دیده از زلزله که خسارت کلی دیده‌اند در عرض 10 روز با امکانات، تجهیزات و ماشین آلات سنگین سپاه عاشورا بدون استفاده از امکانات سایر دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد.

 

وی، گفت: سپاه عاشورا از نخستین ساعات وقوع زلزله در تمام صحنه‌های امداد رسانی و تأمین امنیت و سایر حوزه حضوری فعال داشته و پس از اسکان موقت و تمهیدات اولیه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما آواربرداری سریع موجب تسریع در عملیات اجرایی ساخت اماکن مسکونی و روستاییان خواهد شد.

 

 پورجمشیدیان همچنین از آمادگی گروه‌های جهادی بسیج برای حضور در روستاها خبر داد و افزود: اکیپ‌های جهادی بسیج به زودی با حضور در مناطق زلزله‌زده به یاری روستائیان عزیز خواهد شتافت.

 

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی همچنین از توافق سپاه عاشورا با سازمان جهاد کشاورزی استان برای ساخت مکان مناسب برای احشام خبر داد و افزود: به زودی ساخت این مکان‌ها نیز با مشارکت بسیجیان به زودی آغاز می‌شود.

 

نمایشگاه عکس به نفع زلزله زده ها در تبریز و تهران برگزار می شود

تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه عکس خیریه با عنوان ' آذربایجان جان ایران' در تبریز و تهران به نفع زلزله زده ها خبر داد و اعلام کرد: آثار هنرمندان عکاس با هدف خیرخواهانه در این نمایشگاه به فروش می رسد.

 

محمدی اعلام کرد: این نمایشگاه از روز سه شنبه 14 شهریور ماه جاری ساعت 18 در خانه پروین اعتصامی تبریز محل دایمی نمایشگاه های سازمان میراث فرهنگی گشایش می یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس  آذربایجان جان ایران  نیز از 24 شهریور ماه جاری به مدت یک هفته در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، گالری لاله برپا می شود.

 

جمعی از روحانیان ملکان عازم منطقه زلزله زده ارسباران شدند

حجت الاسلام عادل قربانزاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی ملکان گفت: 10 روحانی فعال این شهر با استقرار در چادرها به صورت شبانه روزی به سؤال های مختلف زلزله زدگان پاسخ خواهند داد.

 

وی با اشاره به این‌که کاروان روحانیان اعزامی به مدت سه روز در مناطق زلزله زده حضور می یابند، گفت: اقلام کمکی روحانیان ملکان به ارزش یکصد میلیون ریال شامل یکصد دست مانتو شلوار، مقادیر زیادی نوشت افزار، پتو، ملحفه، وسایل بهداشتی، لباس گرم و زمستانی و بیش از 50میلیون ریال وجه نقد نیز به مناطق زلزله زده ارسال شد.

 

صدور پروانه رایگان ساختمان به زلزله‌زدگان اهر

محمدعلی مولاخواه، شهردار اهر گفت: برای تسهیل در امر ساخت و ساز در حوزه شهری اهر با مصوبه هیئت وزیران پروانه رایگان ساخت‌وساز به اماکن آسیب‌دیده از زلزله که آسیب اساسی دیده‌اند صادر می‌شود.

 

وی افزود: این پروانه توسط شهرداری در کمترین زمان ممکن معادل متراژ تخریب شده به صورت رایگان صادر می‌شود، برای ملک‌هایی که دارای قولنامه بوده و اسناد آنها مورد تأیید شهرداری است، نیز پروانه رایگان صادر می‌شود تا از تسهیلات اعطایی که توسط دولت پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

 

وی به خدمات ارائه شده از سوی شهرداری در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی جانی برای همشهریان بیش از 70 گذر که بر اثر زلزله تخریب شده بودند رفع خطر و پاکسازی شده است./935/ت302/ع

ارسال نظرات