۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۴۰۶۹۶
در رادیو معارف بررسی می‌شود؛

جایگاه تربیت دینی در آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه«مدرسه» از رادیو معارف به جایگاه تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش می‌پردازد.
راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، جایگاه تربیت دینی در ساختار نظام آموزش و پرورش از جمله موضوعات به روز، مهم و دوران‌ساز جامعه اسلامی ماست.
بر اساس این گزارش حذف معاونت پرورشی از وزارت آموزش و پرورش در نظام اسلامی، تنش‌های زیادی را برانگیخت و موجب شد این سؤال در ذهن‌ها ایجاد شود که جایگاه تربیت دینی در آموزش و پرورش کجاست؟
رادیو معارف تصمیم دارد همزمان با بازگشایی مدارس با ویژه برنامه«مدرسه» به چالش‌های تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش کشورمان بپردازد.
در این ویژه برنامه حجت الاسلام دکتر بهرام محمدیان معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، مهدی بنیادی، معاون علوم قرآن وزارت آموزش و پرورش و حجت الاسلام سید صادق پیش‌نمازی استاد دانشگاه به بحث در مورد تربیت دینی در آموزش و پرورش می‌پردازند.
ویژه برنامه«مدرسه» کاری از گروه خبر و برنامه های سیاسی به تهیه کنندگی و سردبیری سید محمد علی حسینیان، گویندگی سید محمد مهدی رکنی هر روز تا 12 مهر از ساعت 8:40 از رادیو معارف پخش می‌شود.
همچنین کانال ندای اسلام رادیو معارف قصد دارد با ویژه برنامه«بیداری اسلامی» به بررسی ابعاد شانزدهیمن اجلاس سران عدم تعهد در تهران بپردازد.
به گزارش روابط عمومی رادیو معارف، در پی برگزاری موفق اجلاس سران عدم تعهد در تهران و برای آشناسازی مخاطبان انگلیسی زبان با اهداف اجلاس«نم» و موفقیت‌های ایران در این اجلاس، ویژه برنامه«بیداری اسلامیIslamic Awakening» از کانال ندای اسلام پخش می‌شود.
در این برنامه با تحلیل کلمه به کلمه بیانات مقام معظم رهبری در این اجلاس، موضوعاتی نظیر افزایش همکاری‌های بین ‌المللی در این اجلاس، احیای آرمان‌های اصلی عدم تعهد، دستیابی به نظام بین المللی جدید و رسیدن ایران به اهداف خود در این نشست‌، با کارشناسی اعجاز حسین، مهدی ترابی و قدرت الله حسنی، از پژوهشگران و مبلغان دینی در 12 قسمت بررسی می‌شود.
برنامه«بیداری اسلامی» به تهیه کنندگی و سردبیری مرتضی نمازی در سه هفته متوالی از 10 مهر 91 روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 11 از کانال ندای اسلام رادیو معارف پخش می‌شود.
برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر دریافت از طریق گیرنده‌های دیجیتال خانگی«ست تاپ باکس»، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این کانال به نشانی www.coiradio.com و از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات«سمبل ریت» 27500 افقی پخش می‌شود./997/د102/ن
ارسال نظرات