۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۷۶۷
مدیر مؤسسه ولاء منتظر:

تغییر نگرش مردم به اقتصاد نیازمند فرهنگ سازی حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تغییر نگاه و نگرش مردم به مساله اقتصاد و مصرف را نیازمند فرهنگ سازی از سوی حوزویان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع منابع پولی کشور نیست، بلکه به معنای برطرف کردن ضعف ها، تقویت قوانین و مدیریت صحیح اقتصادی کشور است.
رضا عزت زماني

حجت الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای عبور از بحران و غلبه بر تحریم ها، گفت: در آموزه های دینی توجه ویژه ای به مسأله اقتصاد شده تا جایی که بخش عمده مباحث فقهی اسلام درباره کسب و کار و تبادل است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی در اقتصاد کشور، ابراز داشت: ورود بخش خصوصی به صحنه اقتصاد کشور از ضرورت های غیر قابل انکار است و دولت باید نقش سیاست گذار و ناظر این عرصه را ایفا کند.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به خلط صورت گرفته در معنای واژه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای بستن درب های پولی کشور نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی مستحکم کردن مبانی اقتصادی، برطرف کردن ضعف ها،  تقویت قوانین و مدیریت صحیح اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: اصلاح دیدگاه غلط مصرفی سرمایه دولت نسبت به حوزه فرهنگ ضرورت دارد.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به برنامه ریزی برای فروش و مخاطب شناسی محصولات فرهنگی، ادامه داد: ضروری است مراکز فرهنگی با تولیدات  خود در کشور و جهان کسب درآمد کنند و از این طریق با کسب درآمد خود به استقلال مالی برسند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه دانش بنیان، خاطرنشان کرد: در صورت رشد علمی کشور دیگر ساخت موشک برای ما ضرورت ندارد به گونه ای که دانش منابع مالی ما را تأمین می کند.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر پیشرفت های کشور در حوزه های علمی، سلول های بنیادین و فناوری های نوین، ادامه داد: در حال حاضر از کشور های دیگر به ایران می آیند و ده ها هزار دلار هزینه می کنند تا سر کلاس اساتید ایرانی در حوزه نانو و سلول های بنیادی بنشینند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان فرهنگی تاکید کردند که امید من به شما مجموعه های خصوصی خلاق، و اثرگذاراست.

حجت الاسلام عزت زمانی به بیان وظیفه مهم حوزویان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: وظیفه اصلی حوزویان تبلیغ دین است که جا دارد بحث پرهیز از مصرف گرایی را در تبلیغ دینی خود مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به روایات استحباب توسعه رزق خانواده، ادامه داد: مبلغان با تبلیغ استحباب توسعه رزق خانواده از طریق سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی زمینه ورود بخش خصوصی به اقتصاد را فراهم آورند.

حجت الاسلام عزت زمانی تاکید کرد: دور کردن مردم از فضای ربا، احتکار و کسب درآمد کاذب کار خصوصی حوزه علمیه است.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به صحیح نبودن نگاه مردم به اقتصاد، ابراز داشت: باید اقتصاد مقاومتی در متن زندگی مردم جریان یابد و نوع نگرش آنها به اقتصاد اصلاح شود.

وی با اشاره به اهمیت یکدل بودن قوای سه گانه و تبعیت از رهبری، اظهار داشت: تعیین قانون های مناسب، تسهیل قانون ها، جریان اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، جلوگیری و رصد فسادهای اقتصادی از وظایف قوای سه گانه در عرصه اقتصاد مقاومتی است. /929/ت302/ج

ارسال نظرات