۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۶۸۱
مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان:

امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ظهور امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان، مسأله مهدویت را متعلق به همه مسلمانان توصیف کرد و پرداختن فراوان به علامت های ظهور را عامل ایجاد شک درباره این مسأله دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ظهور امام زمان است
شيخ فوزي السيف مدير حوزه علميه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فوزی السیف، مدیر حوزه علمیه قطیف عربستان در مسجد الکوثر شهر صفوی این کشور، مسأله مهدویت را متعلق به همه مسلمانان دانست و گفت: مسأله مهدویت یک مسأله ای اسلامی است و تنها به شیعیان تعلق ندارد. توجه فراوان به علامت های ظهور به اصل قضیه شک وارد می کند و فرصت را برای سوء استفاده در اختیار جریان های منحرف قرار می دهد.

 

وی افزود: اهمیت مسأله مهدویت در این است که آن را از مسائل عقایدی بدانیم که باید با اهمیت فراوان به آن نگریست، این عقیده انسان است که مسیر دنیوی و اخروی او تعیین می کند.

 

حجت الاسلام السیف از برخی اقدامات که با مسأله مهدویت مغایرت دارد به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: بعضی از اقدامات با ایمان انسان به مسأله مهدویت و ظهور امام مهدی(عج) به شدت مغایرت دارد که اعتقاد به این که تغییر و اصلاح تنها مربوط به زمان ظهور است و عدم نیاز به امر به معروف و نهی از منکر یکی از این انحرافات به شمار می آید.

 

مدیر حوزه علمیه قطیف ادامه داد: اصلاحات از مسائلی است که مقدمات ظهور را فراهم می سازد و اعتقاد به عدم نیاز به امر به معروف و نهی از منکر نادرست است. این اقدامات از انحرافاتی هستند که هیچ توجیهی ندارند و آثار منفی بسیاری به همراه خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد: پرداختن فراوان به علامت های ظهور نیز نادرست است و سبب ایجاد شک و تردید در جامعه می شود، سخن گفتن زیاد درباره علامت های ظهور از موارد وقت گذاری برای ظهور به شمار می آید و فرصت را در اختیار افراد ضعیف النفس قرار می دهد تا به انحراف این مسأله بپردازند.

 

السیف از معرفت به عنوان عاملی جهت پیشگیری از این انحرافات یاد کرد و بیان داشت: معرفت و عمل به آن، اهتمام به طاعات و دوری از معاصی سبب دوری انسان از چنین انحرافات و ادعاهای دروغین می شود./980/ب902/ک

ارسال نظرات