۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۵۳۷
معاون تبلیغ حوزه:

تفسیر استقلال حوزه به رویارویی با نظام خدمت به اجانب است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به این‌که تشکیل حکومتی همچون نظام اسلامی ایران از آرزوهای بزرگ علمای سلف بوده است، تفسیر استقلال حوزه به معنای رویارویی با نظام اسلامی را اشتباه و خدمت به اجانب توصیف کرد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي

حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که تشکیل حکومتی همچون نظام اسلامی ایران از آرزوهای بزرگ علمای سلف از جمله امام راحل بوده است، گفت: به لطف خدای متعال انقلابی ایجاد شده که موجش دنیا را فرا گرفته و همگرایی زیادی بین شیعیان جهان در نظام بین‌الملل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این که نظام ارزشی ایران اسلامی الگویی برای تمام مسلمانان جهان است، تاکید کرد: نظام اسلامی ایران الگویی به تمام معنای عدالت خواهی برای بشریت است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به این که در جزئیات امور با نقطه ایده آل اسلامی فاصله داریم، خاطر نشان ساخت: باید در تعالی این منظور تلاش کنیم و شاخص‌های مطلوب و دستورات دین را بشناسیم و به فرهنگ جامعه انتقال دهیم.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به نیاز تتبع عمیق برای هماهنگی مدیریت‌ها با مباحث دینی، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید در این عرصه فعالیت کنند و مباحث دینی را به بدنه جامعه،سازمان‌ها و نظام انتقال دهند.

وی با اشاره به رابطه مستحکم حوزه و نظام اسلامی، اظهار داشت: حوزه های علمیه مکلفند جامعه و حکومت را در حرکت خود کمک کنند.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به تفسیر اشتباه بعضی افراد از رابطه حوزه و نظام، گفت: استقلال حوزه علمیه به این معنی نیست که نظام اسلامی به حوزه‌ها کمک نکند.

وی با اشاره به گستردگی تبلیغات رسانه های صوتی و تصویری بر علیه شیعه، تصریح کرد: همه این دشمنی‌ها به جهت تاثیرگذاری شیعه در نظام بین‌المللی است.

حجت الاسلام نبوی با بیان این مطلب که بدنه حوزه های علمیه با نظام اسلامی همراه است، تاکید کرد: تفسیر استقلال حوزه به رویارویی با نظام خدمت به اجانب، آب در هاون کوبیدن و خیالی واهی است.

وی با اشاره به بینش بسیار پایین بعضی افراد از مسائل سیاسی جهان، اظهار داشت: تنها ابرقدرت سیاسی نیرومند در مقابل آمریکا و استکبار جهانی جمهوری اسلامی ایران است. /929/ت302/ج

ارسال نظرات