۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۰۹۴۷
آیت الله شبستری:

تفسیر نادرست از آیات قرآنی عامل انحراف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر همه آموزه‌ها و ارزش‌های به صورت کابردی و عملی در جامعه پیاده شود، بسیاری از مشکلات جوامع بشری برطرف خواهد شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در گردهمایی قرآنی پرسنل نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عمل به آموزه‌های قرآنی راه نجات بشریت از یوغ مستکبران است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها با عمل به یکی از آموزه‌های قرآنی به پیروزی رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: عامل بودن به آموزه‌های قرآنی سبب انقلابی شد که امروز منشأ بیداری اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش مردم عدالت‌خواه و اسلام‌گرای سراسر جهان است، در حقیقت اگر همه آموزه‌ها و ارزش‌های به صورت کابردی و عملی در جامعه پیاده شود، بسیاری از مشکلات جوامع بشری برطرف خواهد شد.

 

نماینده خبرگان رهبری درک مفاهیم قرآنی را لازمه عامل بودن به دستورات الهی دانست و تصریح کرد: تفسیر غلط از دین و قرآن سبب انحراف و در نهایت افراط و تفریط در احکام الهی خواهد بود، منشأ بسیاری از فرق انحرافی از جمله وهابیت و بهائیت که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام هستند، تفسیر غلط از دین و آیات قرآنی است.

 

آیت الله شبستری در ادامه منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی انحراف از مسیر قرآن دانست و گفت:  اگر خواهان جامعه‌ای آرمانی و مورد رضایت نبی اکرم(ص) و حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم، بایستی بیش از گذشته نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است، افزود:  امروز بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، جنگ نرم، افکار التقاطی و انحرافی گرایش و فهم کلام الهی است.

 

وی توجه به مفاهیم قرآنی و عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قرآن مجید، سرلوحه زندگی تمام مسلمانان است و پرداختن به قرآن جزء برنامه‌های مهم است که باید به آن پرداخته شود تا مقدمه عمل به محتوای قرآن باشد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات