۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۵۴۲۶۰
امام جمعه زنجان:

استکبار منافع خود را در تفرقه امت اسلامی تعریف کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: وحدت مسلمانان در سراسر جهان سبب ناامیدی دشمنان از ایجاد تفرقه و دودستگی بین شیعه و سنی می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد بابرکت حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار داشت: منافع استکبار جهانی تنها با تفرقه و چند دستگی میان امت اسلامی تأمین و تعریف می شود.

 

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اصلی‌ترین سیاست‌های نظام سلطه در طول تاریخ علیه مسلمانان، تفرقه‌افکنی و عدم تحقق وحدت بوده است، خاطرنشان کرد: شیعیان و اهل سنت بایستی با تکیه بر مشترکات دینی، برخی اختلافات عقیدتی و جزیی را کنار گذاشته و یا کلان‌نگری به فکر مصالح جهان اسلام باشند.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که وحدت مسلمانان در سراسر جهان موجب ناامیدی دشمنان از ایجاد تفرقه و دودستگی بین شیعه و سنی می شود، گفت: استکبار جهانی با ایجاد فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت و بهائیت به دنبال عدم تحقق وحدت و انسجام اسلامی میان مسلمانان هستند.

 

وی با بیان این‌که ضرورت عقلی، نقلی و تأکیدات قرآنی و روایی مسأله وحدت بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: وجود مبارک حضرت خاتم الانبیاء(ص) مورد اشتراک امت اسلامی و مایه وحدت عموم مسلمانان است، هفته وحدت فرصتی مناسب برای تبیین ویژگی و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم(ص) برای تحکیم وحدت بیشتر شیعه و سنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی بین مسلمانان برای مقابله با توطئه و تفرقه افکنی دشمنان تأکید کرد و گفت: افراط و تفریط نخواهد گذاشت وحدت حقیقی امت اسلامی تحقق یابد، هرجا مسلمانان مورد هجمه تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته‌اند، به واسطه برخی اعمال افراطی فرق انحرافی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 را تجلی وحدت امت اسلامی با عمل به احکام و ارزش‌های الهی و اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم ایران که در یوم الله 22 بهمن سال 57 به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید سرآغاز بیداری امت اسلامی بوده است.

 

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی طومار 2500 رژیم شاهنشاهی در ایران را پیچید و برای همیشه تاریخ مضمحل کرد، افزود: برکات ارزشمند وحدت و یکدلی زیر سایه رهبری ولایت فقیه در آن دوران به وضوح مشاهده شد و امروز نیز اگر به دنبال مقابله با جنگ نرم دشمنان هستیم باید وحدت خود را با بهره مندی از رهنمودهای رهبری حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 را یکی از دوران های خاص و فراموش نشدنی تاریخ کشور دانست و تصریح کرد: ملت ایران در شرایطی با دستان خالی و تنها با ایمان راسخ به وعده‌های الهی رژِیم 2500 ساله شاهنشاهی را شکست دادند که شاهان پهلوی با حمایت کشورهای مستکبر و در رأس آن آمریکا هدایت و حمایت می شدند.

 

امام جمعه زنجان ایستادگی مردم و رهنمودهای داهیانه امام راحل را عامل اصلی شکست برنامه ها و توطئه های استکبار جهانی در ایران دانست و گفت: هرچند دشمنان پس از پیروزی انقلاب با حمایت و هدایت گروه‌های ضد انقلاب به دنبال براندازی نظام ولایی بودند؛ اما همه فتنه‌ها به برکت هوشیاری و بصیرت ملت خنثی شده است./935/پ201/س 

ارسال نظرات