۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۵۴۵۸۷
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(19)؛

یکی از علمای سوریه: علما به شبهات علیه شیعیان پاسخ دهند

خبرگزاری رسا – یکی از علمای سوریه، خاطرنشان کرد: علما و شبکه‎های جهانی شیعه به شبهات علیه شیعیان پاسخ دهند.
سوريه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ یوسف عباس از علمای سوریه، امروز در بیست ششمین اجلاس کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، با تبریک میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و هفته وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: این گونه جلسات و کنفرانس ها برای افزایش وحدت اسلامی بسیار موثر و مفید است.


وی با اسفبار خواندن اوضاع کشور سوریه  اظهار داشت: نفاق،‌‌ فتنه های مذهبی و طائفه ای و اختلافات سیاسی از بزرگترین مشکلات جوامع اسلامی است.
 علمای اسلام باید جلوی گسترش هر گونه بحران طائفه ای و مذهبی را بگیرند و مانع از رشد مخرب آن باشند.


وی ضمن اشاره به تبلیغات سوء علیه شیعیان و نسبت های ناروا به آنان، افزود: در شبکه های ماهواره، سایت ها، کتاب ها و مقالات به شدت علیه شیعیان تبلیغ سوء انجام می شود به طوری که یکی از اهل سنت هنگامی که متوجه شد من شیعه هستم، پرسید آیا واقعیت دارد که شیعیان معتقدند که با ذبح کردن مسلمانی وارد بهشت می شوند؟


این عالم اهل کشور سوریه گفت: وظیفه علما و شبکه های جهانی شیعه است که شبهات علیه شیعیان را پاسخ دهند.


وی ادامه داد: هیچ انسان منصفی در عالم نیست که بتواند در برابر این همه بحران آفرینی در سوریه سکوت کند و به کمک این مردم مظلوم نشتابد.


شیخ یوسف عباس اظهار داشت: من از جوامع بشری می خواهم همانند این جلسه که برای تقریب مذاهب تشکیل شده است،‌ نشست های مشابه‎ایی برای حل بحران سوریه برگزار شود.


وی تصریح کرد: من پیشنهاد می دهم که مساله سوریه جزء محورهای اصلی کنفرانس وحدت اسلامی قرار گیرد./994/پ201/ک

ارسال نظرات