۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۸۱۵

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه بیجار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در حسینیه این شهر برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سنندج، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار امروز با حضور معاون امور استان‌ها و آموزش مدارس علمیه کشور، مدیر استانی حوزه علمیه کردستان و عموم مردم این شهر در حسینیه بیجار برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در سخنانی با اشاره به مسأله ولایت در قرآن کریم اظهار داشت: ولایت مختص مذهب شیعه و یا دین مبین اسلام نیست، بلکه مسأله‌ای برای تمام ادیان توحیدی است.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور همچنین با اشاره به اهمیت تفقه در دین از دیدگاه آیات قرآنی خاطرنشان کرد: نگاهی به آیات کلام الله مجید نشان می دهد که در آیات قرآنی مفهوم علم از تمام مفاهیم بالاتر بوده و برای اهل علم جایگاه، شأن و اهمیت زیادی قائل است.

 

وی خطاب به طلابی که به تازگی ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، گفت:‌ مسؤولیتی سنگین در پیش دارید و بدانید که می توانید با گفتار و رفتار و قلم‌تان جهان را عوض کنید، همانطور که امام راحل این کار را کرد.

 

همچنین امام جمعه شهرستان بیجار در سخنانی اظهار داشت: قدمت حوزه علمیه این شهر به سال‌های دور بر می گردد و علمای بزرگی در این شهر از جمله آیت الله گروسی در شهر  بیجار فعالیت کرده اند و ما نیز سر سفره تلاش و همت این علما نشسته ایم.

 

وی یادی از امام جمعه شهید این شهر نیز کرد و گفت:‌ شهید حجت الاسلام انواری که به دست منافقان کوردل شهید شد، خدمات و تلاش های بسیاری برای مردم و حوزه علمیه این شهر کشیده است که جا دارد یاد آن مجاهد نستوه گرامی داشته شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم 12 نفر از طلاب مدرسه علمیه بیجار ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند و عهد طلبگی خود با امام زمان(عج) را بستند.

 

برگزاری امتحان تلبس از 15 طلاب مدرسه علمیه بیجار

 

قبل از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب این مرکز علوم دینی، طبق آیین نامه معاونت تهذیب حوزه های علمیه، امتحان تلبس از سوی ممتحنین مدیریت حوزه علمیه استان کردستان از طلاب متقاضی انجام شد.

 

بنا بر این گزارش، در این امتحان فرد متقاضی سؤالاتی را درباره مسائل اجتماعی، سیاسی، فقهی، مسائل مربوط به نماز از قبیل احکام آن و تجوید الصلاه و قرائت صحیح قرآن، پاسخگو خواهد بود.

 

این آزمون به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق بیجار و با حضور ممتحنین استانی برگزار شد، که طلاب بعد از گذراندن دوره کوتاه مدت تلبس از سوی اساتید مدرسه علمیه در این آزمون شرکت کردند./935/پ203/ب

ارسال نظرات