۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۵۵۰۴۰
امام جمعه خوی:

انقلاب اسلامی تهدید جدی بر موجودیت استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شکوری تأکید کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی ایران جهانی شده و پایگاه های استکبار را یکی پس از دیگری به سقوط می کشاند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، امروز در خطبه های نماز جمعه خوی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع شرکت کنندگان بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب خطاب به حاضران و عموم مسلمانان و گروه های اسلامی تأکید داشتند که هرگونه حرکت اختلافی درون کشورهای اسلامی برخلاف وحدت و بازی در زمین دشمن است.

 

وی با تأکید بر این‌که وحدت و انسجام اسلامی همواره جزو اصول مسلم مکتب شیعی به شمار می رود، ادامه داد: امروز پیروزی و موفقیت در پیروزی به توطئه های استکبار تبعیت از ولی امر مسلمین است، هیچ ضرورتی ندارد مسائل و اولویت های جامعه اسلامی را به شیعه و یا سنی بودن تقسیم کنیم، مهم این است جامعه اسلامی مقابل دشمنان معاند و مستکبر به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: تعبیرهای زیبایی از پیروزی انقلاب اسلامی شده است؛ از قبیل غلبه مستضعفان بر مستکبران و یا پیروزی اسلام بر کفر و پیروزی اسلام بر استکبار غربی و شرقی حاکم بر جهان که همه نشان از عظمت نهضت حسینی ملت ایران دارد.

 

امام جمعه خوی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات دین مقدس اسلام بوده است، تصریح کرد: بازگشت رهبر کبیر انقلاب به وطن، تشکیل شورای انقلاب، تشکیل دولت موقت، پیمان همافران با امام است، شکستن حکومت نظامی، اعلام بی طرفی ارتش و در نهایت پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن از جمله حوادث تاریخی و مهم انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی از انقلاب اسلامی بر وحشت افتاده است و آن را یک خطر جدی بر موجودیت خود می داند، چراکه فرهنگ انقلاب اسلامی ایران جهانی شده و پایگاه های استکبار را یکی پس از دیگری به سقوط می کشاند.

 

خطیب جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقاتی سوریه گفت: این اقدام تجاوزکارانه لکه ننگی بر دامن تمامی کسانی است که جاده صاف کن پیشروی اسرائیل در منطقه شده اند، حکام مرتجع عربی منطقه باید پاسخگوی مظلومیت ملت‌های مظلوم مسلمان باشند.

 

حجت الاسلام شکوری تجاوز به حریم هوایی سوریه از سوی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و تصریح کرد: حاکمان ترکیه، عربستان، قطر و گروه های تروریستی که به نام دفاع از مردم سوریه، به نفع رژیم صهیونیستی حرکت می کنند، در آینده‌ای نه چندان دور نتیجه اعمال ننگین خود را با پیروزی حزب الله خواهند دید.

 

وی همچنین در ادامه مباحث اخلاقی خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: از نظر اسلام بهترین روش برای تبیین حقایق و رسیدن به نظرات صحیح، بحث منطقی خالی از هرگونه تعصب، لجاجت و افراط و تفریط است، از این رو یکی از شعارهای اساسی اسلام فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه است.

 

امام جمعه خوی یادآور شد: از نظر اسلام جدال، مراء و یا به تعبیر دیگر برخوردهای تعصب آلودی که برای برتری جویی بر طرف مقابل و شکست دادن به آن صورت می گیرد، محکوم است، چنان که رسول خدا(ص) فرمود؛ انسان به حقیقت ایمان نمی رسد، مگر از طریق ترک جدال و خصومت ولو حق باشد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات