۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۰۸۳

شماره ششم امتداد افق منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره ششم امتداد افق، ویژه‌نامه امتداد در جهان اسلام از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.
امتداد افق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین شماره امتداد افق، ویژه‌نامه امتداد در جهان اسلام ماهنامه فرهنگ، هنر و ادبیات مقاومت در حوزه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد مرکزی راهیان نور و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری طلایه‌داران نور آفاق، منتشر شده است.
در این شماره با موضوعاتی همچون «روزی که تولید نفتمان به یک دهم رسید»، «حمله نظامی به ایران حماقتی آمریکایی، صهیونیستی»، «سوریه اسد»، «سوریه آخرین پایگاه روس‌ها در مدیترانه»، «کلیسای شام و این سه زن خشن»، «سوریه آشفته دومین افغانستان بی‌خطر»، «سند سوریه به نام پسر بشار اسد ثبت می‌شود»، «جمهوری عربی سوریه» و «کدام انقلاب واقعی است» آشنا می‌شویم.
در بخشی با عنوان سوریه آشفته دومین افغانستان بی‌خطر گفت‌وگو با فرمانیان، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، می‌خوانیم: «اخوان‌المسلمین می‌خواست امپراطوری اسلامی راه بیاندازد و حکومت اسلامی ایجاد کند، ولی همیشه حاکمان ظالم مانع تحقق این هدف بودند، بنابراین سید قطب طرحی نوشت و گفت که باید این شعار عوض شود، سید قطب می‌گفت ما در دوران جاهلیت قرن بیستم هستیم، هر کس راضی به این جاهلیت است و یا در پی استحکام این جاهلیت است کافر است.
اگر اخوان المسلمین مصر قدرت بگیرد و اگر مرسی بتواند فضای اسلامی در مصر ایجاد کند و با اسرائیل مخالفت کند، تکفیری‌ها ضعیف‌تر می‌شوند، اگر این حکومت در مصر یا سوریه و یا عربستان و یا حتی پاکستان شکل بگیرد، این جریانات تکفیری کمرنگ‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند.
آمریکا به بهانه گرفتن بن‌لادن به افغانستان لشگرکشی کرد، القاعده‌ای‌ها از افغانستان خارج شدند و به عراق رفتند، امریکا عراق را هم گرفت، طبق آمار آن زمان اعضای القاعده که به عراق رفتند 35 هزار نفر بودند که 18 هزار نفرشان را آمریکا کشت، عده‌ای هم فرار کردند و عده‌ای هم‌اکنون در زندان های گوانتانامو هستند.
تقریبا صد هزار القاعده‌ای در سوریه هستند که در حال جنگ با سوریه هستند، البته به صورت پراکنده بعضی از مردم هم از ترس فرار می‌کنند و یا خانه و منطقه‌شان را در اختیار این‌ها قرار می دهند،به همین خاطر دولت سوریه هنوز نتوانسته همه مناطق را کامل پاک‌سازی کند.
ما اگر بشار اسد را از دست بدهیم سوریه فعلی می‌شود افغانستان دوم، آمریکا دوست ندارد سوریه قدرت بگیرد، سوریه به هم ریخته شبیه افغانستان برای آمریکا بهترین گزینه است، چون آن قدر دیگر به خودش مشغول است که اصلا کاری به کار کسی ندارد، مثل وضع فعلی افغانستان که به خودش مشغول است».
در بخش دیگری از این شماره امتداد افق با عنوان سند سوریه به نام پسر بشار اسد ثبت می‌شود، گفت‌و گویی با صادق‌الحسینی، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه انجام شده که قسمتی از آن بدین شرح است: «این اتفاقاتی که در منطقه در حال وقوع است، بیداری اسلامی است، نه بهار عربی و اصصلاحات و مقوله‌های استعماری دیگری که سازمان‌های جاسوسی و اطلاع‌رانی دنیا آگاهانه و عمدا به رسانه‌ها تزریق می‌کنند، هدفشان هم این است که بتوانند موج‌سواری کنند.
سران کشورهای استعماری تصمیم گرفتند بر روی اذهان مردم موج‌سواری کنند و این جنگ بین مردم و دیکتاتورها را به جنگ فرسایشی تبدیل کنند، ابتدا به لیبی رفتند و به مردم گفتند: از حالا به بعد بهای این انقلاب بسیار سنگین است و از طرفی دیگر هم شما تعیین‌کننده نیستید و ما با ناتو تغییر انجام می دهیم.
ظرف همین پانزده، شانزده ماه هر روز سید حسن نصرالله از آن طرف و ایران از این طرف با سوریه صحبت می‌کردند، آن قدر ایران و حزب‌الله نصیحت کردند تا توانستیم این بحران را به این روز بکشانیم که مقاومت بماند، اسلام از بین نرود و ایران و حزب‌الله بتوانند برای جنگ بزرگ آماده شوند، تا فلسطین را آزاد کنند».
شماره ششم امتداد افق، ویژه‌نامه امتداد در جهان اسلام به سردبیری رضا مصطفوی ویژه دی ماه سال 91 در 50 صفحه و با قیمت 1000 تومان از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، منتشر شده است./907/ن601/ق
ارسال نظرات