۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۳۸۴
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

تقوای سیاسی اجازه کسب رای مردم به هر روشی را نمی‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: در دنیای سیاست به معنای غربی آن، سیاست‌مداران به دنبال محبوبیت برای جلب رأی مردم، تدوام قدرت و مانند آن هستند و برای دست‌یابی به آن از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند در حالی که این روش در اسلام خلاف تقوای سیاسی است.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، چهارشنبه عصر در تالار معرفت  مسنجر ال‌فور آی به بیان مطالبی درباره تقوای سیاسی پرداخت.
وی گفت: در تقوای سیاسی با دو واژه تقوا و سیاست مواجه هستیم، تقوا به معنای پرهیز، خداترسی و رعایت حدود الهی است.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که خدا ترسی سبب بازداشته شدن انسان از بسیاری از حرام‌های خداوند است، خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی به معنای رعایت حدود الهی در عرصه سیاسی است.
وی ادامه داد: در دنیای سیاست به معنای غربی آن، سیاست‌مداران به دنبال محبوبیت برای جلب رأی مردم، تدوام قدرت و مانند آن هستند و برای دست‌یابی به آن از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند.
حجت‌الاسلام نبوی گفت: انجام تکالیف الهی و رعایت حقوق مردم هدف سیاست از نظر اسلام است، همچنین برای رسیدن به این هدف فرد مسلمان جایز نیست که از هر وسیله‌ای استفاده کند.
سیاست‌مداران غربی به دنبال دست‌یابی به هدف خود با هر وسیله‌ای هستند
وی با اشاره به این‌که بسیاری از سیاست‌مدارن دنیا به دنبال محبوبیت و جلب آرای مردم هستند ابراز داشت: آنان برای رسیدن به این هدف از هر وسیله‌ای مانند فریب، توطئه، دروغ و نیرنگ استفاده می‌کنند.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه بیان داشت: اگر کسی در عرصه سیاسی اهل دروغ بود، تقوای سیاسی برایش معنایی ندارد، همچنین گاه دیده می‌شود افرادی که در پست‌های سیاسی هستند به مصرف صحیح بیت‌المال توجهی ندارند.
وی ادامه داد:‌ به فتوای حضرت امام(ره) کسی نمی‌تواند امکانات یک سازمان را در سازمان دیگری مصرف کند، اگر چه هر دو به نفع دولت باشد.
حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: برخی افراد نیز بیت‌المال را در مصارف شخصی هزینه می‌کنند، همچنین گاه دیده می‌شود که افراد در هزینه بیت‌المال دست و دل‌باز هستند تا دیگران از فرد تعریف و تمجید کنند.
وی با اشاره به این‌که در مدل ماکیاولی برای موفقیت مدیر، نیرنگ‌بازی توصیه شده است، گفت: این توصیه نیز گاه در کشور ما اتفاق افتاده است، آنان مطالبی را بیان می‌کنند که گاه نیرنگ محسوب می‌شود، اما اگر تقوا داشته باشند این امر اتفاق نمی‌افتد.
دوستی پیش از ازدواج اشتباه است
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به داستان عاریه گرفتن گردن‌بندی از بیت‌المال توسط حضرت زینب(س) ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) از این موضوع بسیار ناراحت می‌شوند، در مسائل شخصی نیز اگر جوانی تقوا داشته باشد، چشم‌چرانی نمی‌کند و به سراغ دوستی قبل از ازدواج نمی‌رود.
وی گفت: دوستی قبل از ازدواج گاه از سوی رسانه‌ها کار صحیحی شمرده می‌شود، در حالی که امر صحیحی نیست و مشکلات فراوانی برای طرفین ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: گاه برخی از جوانان برای فریب دختر یا پسر دروغ‌های بسیاری می‌گویند، اگر افراد در موضوعات اینچنینی رعایت تقوا را نکنند بعدها هم که در سیاست وارد شدند رعایت نخواهند کرد.
وی با بیان این‌که خانواده‌ها باید به فرزندان خود رعایت تقوا را یاد دهند، افزود: خانواده‌ها باید به فرزندان یاد دهند که خود را به اندک چیزی بزرگ نشمارد و آنان را از غیبت، دروغ و مانند آن پرهیز دهند.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: گاه دیده می‌شود که برخی به دلیل داشته‌های خود بر دیگران فخر می‌فروشند، در حالی که خداوند فرموده است، جهان آخرت برای کسانی است که حتی اراده برتری‌جویی و سرکشی نسبت به دیگران نداشته باشند.
فتنه 88 بر دروغ بزرگی استوار شده بود
وی با اشاره به این‌که فتنه 88 بر اساس دروغ بزرگی استوار شده بود، گفت: آنان هنوز نتیجه انتخابات بیان نشده با دروغ عده‌ای از مردم را به خیابان‌ها ریختند و مساجد را آتش زدند، این امر نمونه‌ای از بی‌تقوایی سیاسی است.
حجت‌الاسلام نبوی بیان داشت: اگر فرد به محض این‌که در انتخابات پیروز نشد و رأی نیاورد، اتهام تقلب به رقیب را بزنند، همه رأی‌گیری‌ها با آشوب و فتنه همراه خواهد بود، اما اگر فرد تقوای سیاسی داشته باشد، انتخابات با سلامت برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: امروز نیز بسیاری از مشکلات نتیجه بی‌تقوایی سیاسی است، باید سعی کنیم در مسائل فردی و سیاسی تقوا را رعایت کنیم.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: جوانان نیز اگر می‌خواهند در آینده دنیاطلب و ریاست‌طلب نباشند باید از همین جوانی خودسازی داشته باشند، با خودسازی می‌توان در آینده پا بر نفس گذاشت.
وی ابراز داشت: انسان در هر زمانی می‌تواند باز گردد، اما اگر می‌خواهد در آینده نیز در سیاست و در زمینه‌های فردی موفق باشد، باید خداترسی را در وجود خود نهادینه کند./914/پ202/ع
ارسال نظرات