۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۵۳۹

یادواره شهدای طلبه و روحانی میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین سالگرد امام جمعه شهید میانه به همراه یادواره 24 شهید طلبه و روحانی این شهر برگزار شد.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره 24شهید روحانی و یادبود ششمین سالگرد امام جمعه شهید میانه امروز با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در این مراسم با اشاره به نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه نه تنها در مقام تبلیغ بلکه در عمل نشان دادند که برای حفظ و حراست از کیان اسلامی از جان خود می گذرند.

 

وی با تأکید بر این‌که روحانیت در طول تاریخ همواره به دنبال حفظ منافع مردم و نظام اسلامی بوده است، تصریح کرد: با وجود توطئه‌های سوء دشمنان علیه روحانیان، در دوران دفاع مقدس همگان شاهد بودیم که روحانیان رزمی تبلیغی در خط مقدم تمامی عملیات های مهم و حساس حضور داشتند.

 

امام جمعه میانه روحانیت را افتخار اصلی و عامل پویایی شیعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان در ادوار مختلف تاریخی، چه قبل از پیروی انقلاب و چه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به دنبال احیای جایگاه حقیقی مکتب شیعه بوده اند، در حقیقت روحانیت شیعه در تمام دوران انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دیگر صحنه های حماسی همواره در صف نخست بوده است.

 

حجت الاسلام حامدی ادامه داد: تعداد شهدای روحانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، چند برابر تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه است، این نشان می دهد که روحانیت نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز خود عامل به آموزه های دینی بوده و برای دفاع از نظام اسلامی از هرگونه ایثار و جانفشانی دریغ نمی کند.

 

وی وجود بیش از پنج هزار شهید روحانی در کشور را سند زنده این ادعا دانست و گفت: روحانیان همواره در ارتباط و تعامل معنوی و صمیمی تنگاتنگ با مردم بوده و هستند و مادامی که این ارتباط حفظ شود، ایران اسلامی بیمه خواهد بود، دشمنان نیز با درک حقیقت مسأله به دنبال جدایی میان روحانیت و مردم هستند.

 

امام جمعه میانه در پایان تصریح کرد: رسانه‌های معاند و وابسته به رژیم صهیونیستی در غرب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال تخریب جایگاه و شأن روحانیت شیعه در افکار عمومی مردم جهان بوده‌اند، امروز پس از گذشت سه دهه از این سیاست خصمانه، شاهدیم که پیوند معنوی مردم و روحانیت در ایران اسلامی ناگسستنی است./935/پ202/س

ارسال نظرات