۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۲۷۸
برگزیده جشنواره قرآنی آیات:

لازمه فعالیت در فضای مجازی تقویت معنویت است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده وبلاگ حافظان نور با مهم دانستن تبلیغ در فضای مجازی گفت: کسانی که به دنبال تبلیغ دین در فضای مجازی هستند، باید با شرکت در مجالس اهل‌بیت(ع) و انجام مستحبات به تقویت معنویت خود بپردازند، زیرا یکی از آسیب‌های فعالیت‌ در این فضا آسیب اخلاقی است.
وبلاگ حافظان نور

حجت‌الاسلام امیر ادریسی، نویسنده وبلاگ حافظان نور و از برگزیدگان جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی از سری جشنواره های قرآنی آیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی‌های کار در فضای مجازی گفت: مخاطبان فضای مجازی در معرض فعالیت‌های مختلف رسانه‌های غربی با ارائه جذابیت با شیوه‌های مختلف هستند.

وی افزود: فعالان فرهنگی، حوزوی و دینی در عرصه مجازی سعی در جذابیت‌ بخشیدن به نوشته‌های خود باشند، اگر با سبک حوزوی و سنتی در عرصه فضای مجازی حضور بیابیم موفقیت چندانی کسب نخواهد شد.

نویسنده وبلاگ حافظان نور با اشاره به شروع فعالیت خود در فضای مجازی گفت: انگیزه من دیدن وبلاگ حجت‌الاسلام شهاب مردای بود، آمار بازدید وبلاگ ایشان در یک روز به سه هزار نفر می‌رسید.

وی بیان داشت: با دیدن این آمار به ظرفیت کار در فضای مجازی پی بردم، یک روحانی با انتشار یک مطلب در اینترنت به راحتی می‌تواند، با سه هزار نفر که عدد کمی نیست، ارتباط برقرار کند.

حجت‌الاسلام ادریسی ابراز داشت: بازدید از وبلاگ حافظان نور تا روزی 10 هزار نفر نیز بالا رفته است و اکنون نیز برای سایت‌های مختلف قرآنی مانند تبیان به عنوان کارشناس قرآنی مطلب می‌نویسم، همچنین یکی از نویسندگان وبلاگ گروهی رهپویان قرآن هستم.

برگزیده جشنواره ملی آیات با اشاره به این‌که رویکرد من در وبلاگ حافظان نور طرح نگاه قرآن به موضوع موفقیت، معنویت و سلامتی بود، گفت: اکنون به لطف خدا نوشته‌هایی که در این وبلاگ  منتشر می‌شود بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی دارد.

وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی باید سعی کنند مطالب خود را کاربردی کنند، تا جایی که امکان دارد از انتشار مطالب نظری و بحث‌های پژوهشی خودداری کنند و به مباحث عملی و مورد نیاز مخاطب بپردازند، من نیز در نوشته‌های خود به موضوعاتی همچون خوشبختی، آرامش، کنترل خشم می‌پردازم.

حجت‌الاسلام ادریسی با تأکید بر اهمیت جذابیت نوشته‌های دینی در عرصه مجازی خاطرنشان کرد: جذابیت یک معیار کلی نیست، هر فرد باید با توجه به توانایی‌‌هایی که در درون او وجود دارد، از خلاقیت بهره ببرد.

وی گفت: در فضای مجازی دشمنان به دنبال ترویج فساد و افکار مخالف با اسلام و شیعه هستند و هم‌چنین در این فضا از جذابیت‌های کاذب و حرام نیز استفاده می‌کنند.

نویسنده وبلاگ حافظان نور گفت: کسانی که به دنبال تبلیغ دین در فضای مجازی هستند، باید با شرکت در مجالس اهل‌بیت(ع) و انجام مستحبات به تقویت معنویت خود بپردازند، زیرا یکی از آسیب‌های فعالیت‌ در این فضا آسیب اخلاقی است./914/ت302/ن

ارسال نظرات