۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۶۰۹۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیت شیعه همواره در جهت مصالح مردم حرکت کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره در جهت مصالح مردم حرکت کرده و آرمان اسلامی خود را فدای امیال جناح های سیاسی نکرده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مجلس بزرگداشت سومین روز درگذشت حجت الاسلام مسیح ایمانی از علمای برجسته و انقلابی منطقه ارشق در مسجد جامع روستای کول‌لی اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره در جهت مصالح مردم حرکت کرده و آرمان اسلامی خود را فدای امیال جناح های سیاسی نکرده است.

 

وی با تأکید بر این‌که علما مرزداران عقیده، جهاد و برکت خداوند در روی زمین هستند، گفت: هر گاه جامعه از وجود بابرکت و معنوی عالم شیعه بی بهره باشد، نفس شیطانی و عقاید ضاله در جوامع ترویج خواهد یافت، آن زمان است که فرق انحرافی و خرافات جای احکام اصیل اسلام ناب محمدی را می گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری پاسداری از حریم اهل بیت و ولایت را از وظایف عالمان دینی در دوران غیبت دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم ایمانی مصداق بارز مدافع ولایت در منطقه بود، حجت الاسلام حاج مسیح ایمانی ساده زیست، خیرخواه، متوجه حال ایتام و مبلغ حقیقی احکام الهی بوده است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که آن روحانی مجاهد همواره در جهت صلح و سازش در منطقه گام بر می داشت، تصریح کرد: جوان‌گرایی، مردم‌داری، حسن خلق، معاشرت با عموم و توجه به فرایض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر از دیگر ویژگی های شخصیتی آن روحانی وارسته بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که بایستی مراقب نفوذ جریان ها و تفکرات طالبانی و وهابی در منطقه باشیم، اظاهر داشت: بیش از پنج هزار عنوان کتاب عمدتا توسط وهابی ها علیه مذهب شیعه از سوی دشمنان این مذهب انسان ساز نوشته شده است.

 

گفتنی است، مرحوم حجت الاسلام حاج مسیح ایمانی در سال 1320هجری شمسی دیده به جهان گشود و پس از 45 سال تلاش و مجاهدت در راه دین سحرگاه هفدهم فروردین ماه جاری در بستر بیماری به دیار باقی شتافت. وی از علمای مورد وثوق مردم منطقه و از مبارزان دوران ستمشاهی بود./9352/پ202/س

ارسال نظرات