۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۴۳۵

پنجمین شماره فصلنامه رسانه و خانواده به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما پنجمین شماره فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده را به انتشار رساند.
فصلنامه رسانه و خانواده شماره 5

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده با هدف پشتیبانی فکری و محتوایی از برنامه سازان صدا و سیما در حوزه خانواده و تأمین نیازهای اندیشه ای و محتوایی آن در قلمرو رسانه و خانواده منتشر می شود.

 

در این شماره عناوین زیر را می خوانیم: «یادداشت سردبیر، میزگرد بازنمایی کارکردهای خانواده مطلوب در رسانه، راهکارهای تحکیم خانواده در قرآن و حدیث، نگاهی به تبلیغات تجاری متمرکز بر زنان در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان و بررسی وساطت والدین و رسانه و خانواده در آیینه پایان نامه ها»

 

سردبیر در یادداشت خود در این فصلنامه آورده است: «فرزندان پس از والدین، اعضای اصلی خانواده را تشکیل می دهند و به طور معمول موجب نشاط و گرمی فضای درونی خانواده می شوند... بررسی ها و شواهد نشان می دهد، فرزندپروری در زمانه ما از گذشته، بسیار دشوارتر شده است. یکی از عوامل مؤثر در این مسأله، وجود نهادهایی است که در کار تربیت فرزندان در کنار خانواده قرار گرفته اند... .»

 

همچنین در این  یادداشت آمده است: «یک محقق امریکایی با اشاره به مقابله نهادهای آموزشی با ارزشهای سنتی در جامعه آمریکا می نویسد: حقیقت آشکار این است که کلاسهای درسی آمریکا به محلی برای جنگ روانی شدید، ضد همه ارزشهای سنتی تبدیل شده است... .»

 

سردبیر در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: «در حال حاضر آثار و پی آمدهای منفی تکیه بی اندازه بر محرک و پاسخی بودن انسان، و بی توجهی به ابعاد روحی، فکری و ارادی وی، بر نظام تعلیم و تربیت آشکار شده است. بنابراین، جا دارد متفکران و صاحب نظران کشور ما و سایر کشورهای اسلامی با ملاحظه این گونه مباحث، برای طراحی نظام تعلیم و تربیت با رویکرد دینی و اسلامی، از جنبه محتوایی و ساختاری تلاش کنند و همزمان در رفع مشکلات موجود بکوشند. در چنین وضعیتی خانواده های مسلمان نیز در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود، وظیفه ای سنگین بر عهده دارند که با انجام اقدامات آگاهانه و مستمر محقق خواهد شد.»

 

برای دسترسی به متن کامل این شماره و شماره های قبل اینجا کلیک کنید.

 

لازم به ذکر است، پنجمین شماره فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده از سوی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در 150 صفحه به چاپ رسیده است./992/ن601/ق

ارسال نظرات