۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۵۹۴۶
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

نور بیداری اسلامی هرگز خاموش نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درهمایش دیپلماسی وحدت و بیداری اسلامی اظهار داشت: آن کسی که در عصر حاضر موفق شد و به آرزوی دیرینه علمای اسلام پایان بخشید و حکومت اسلامی را تشکیل داد امام خمینی(ره)بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود.
کريم نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کریم نجفی برزگر، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درهمایش دیپلماسی وحدت و بیداری اسلامی که عصر روز پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، وحدت را یکی از موضوعات مهم در اسلام خواند و خاطرنشان کرد: موضوع وحدت اسلامی یکی از مباحثی است که قرآن کریم آیات بسیاری درباره آن نازل کرده است.

وی افزود: از زمان‌های گذشته علمای بسیاری هم چون سید قطب، کاشف الغطاء، سید جمال‌الدین اسدآبادی و...  همواره مردم را به وحدت دعوت می کردند و آرزو داشتند که در کنار وحدت مسلمانان حکومتی اسلامی ایجاد شود و این را می‌توان از آرزوهای بزرگ عالمان گذشته دانست.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: آن کسی که در عصر حاضر موفق شد و به آرزوی دیرینه علمای اسلام پایان بخشید و حکومت اسلامی را تشکیل داد امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) ایمان به خدا و وحدت را رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانستند و ما هم یک عامل مؤثر دیگری را به آن اضافه می‌کنیم و آن چیزی جز رهبری نیست که ایمان به خدا را در دل‌های مردم زنده و آن‌ها را بیدار کرد.

نجفی با بیان این‌که بحث بیداری اسلامی با به زیر کشیدن تخت ستم شاهی دوهزار و پانصد ساله پهلوی از کشور ایران شروع شد اظهار داشت: یکی از ترفندهایی که دشمن به اجرا در می‌آورد ایجاد تفرقه بین مذاهب و ادیان و اخیرا هم بین قومیت‌ها است و با این جدایی‌ها می‌خواهند این را به جهان القا کنند که جمهوری اسلامی ایران توان اداره کشور را ندارد.

 معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این‌که امام راحل فرمودند «انقلاب ما انفجار نور بود» تصریح کرد: نور بیداری اسلامی که در کشورهای مصر، سودان، شمال آفریقا، تونس و سوریه رخ داده است هرگز خاموش نخواهد شد./957/پ202/ص 

ارسال نظرات