۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۶۵۹۶۳
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

مبارزه با نمادهای اسلامی هدف اصلی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه هدف وهابیت در هتک حرمت به مقدسات مسلمانان را مبارزه با نمادهای اسلامی عنوان کرد.
حجربن عدي

حجت‌الاسلام علی حسنی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت گروهی متحجر هستند که اعمالشان بر خلاف منطق عقلی و علمی است و طرفداران فرقه وهابیت تابع هیچ دین، عقل و منطقی نیستند و همه مسلمانان را با تمامی اعتقادات و باورهایشان مشرک می‌دانند.

 

 

این استاد حوزوی تصریح کرد: از آنجایی که این فرقه زیارت قبور پیشوایان دینی، ائمه اطهار و اهل بیت(ع) را نماد شرک محض می‌دانند، از طریق تخریب قبور و تحدی به حرم امامان معصوم و اصحاب پیامبر(ع) در واقع قصد دارند با نمادهای اسلامی مبارزه کنند.

 

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام اگر بتوانند و هراسی ازخروش جهان اسلام نداشته باشند بدون شک در جسارت به قبر نبی مکرم اسلام(ص( اقدام می کنند، اما انتخاب قبر حجر بن عدی و جعفر طیار مبارزه آنها بااصل ولایت و تشیع است.

 

وی اقدام موهن وهابیت در نبش قبر صحابه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به سرکردگی استعمار را نماد بارزی از شرک عملی دانست و اضافه کرد: افراطی‌های سلفی و وهابی می‌خواهند عواطف و احساسات جهان تشیع و ایرانیان را در برابر اعتقادات مذهبی خدشه دار کنند.

 

حجت‌الاسلام حسنی با بیان این که اهل سنت به ویژه علمای اهل تسنن بزرگ ترین ضربه را از تندروی ها و کج اندیشی های وهابیت می خورند، تصریح کرد:  اقدامات و تحدی این فرقه در تعرض به مقدسات اسلامی باید از سوی علمای اهل سنت به شدت محکوم شود و اهل تسنن باید مواضع قاطع خود را در برابر چنین اعمال قبیح و ضد ارزش های انسانی به روشنی اعلام کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، وحدت و انسجام مسلمانان را لازمه مقابله با حرکت های موهن فرق انحرافی و استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: وظیفه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است که هتک حرمت به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کنند.

 

حجت‌الاسلام حسنی پیامد چنین رفتارهایی را سقوط فرقه وهابیت و حامیان آن از جمله استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام با این اقدام در واقع مسیر اضمحلال و نابودی خود از صحنه جهان را هموار می‌سازند چراکه بااستناد آیات قرآنی پیروزی نهایی با امت اسلام ناب محمدی و پیروان حق وحقیقت خواهد بود و غیر از هر آنچه که در اطاعت و بندگی خداوند باشد محکوم به فنا و نابودی است./936/ت302/س

ارسال نظرات