۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۶۵۹۹۴

هرآنچه در مناظره تلوزیونی حجت‌الاسلام روانبخش و حضرتی گذشت

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام روانبخش خطاب به حضرتی گفت: دوستان شما مردمی را که با تأیید شورای نگهبان مشارت حداکثری دارند نمی‌پذیرند، وقتی در سال 84 مردم با شکوه در انتخابات شرکت کردند رقیب که لیدر اصلاحات حساب می‌شود به منتخب ملت تبریک نمی‌گوید و نامه‌ای می‌نویسد و شکایت خود را به خدا می‌برد! آیا باید شکایت مردم را به خدا برد که چرا رأی دادند؟!
ديروز، امروز فردا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و الیاس حضرتی مدیر مسؤول روزنامه اعتماد پنج شنبه شب در مناظره تلوزیونی برنامه دیروز امروز فردا شرکت کردند.
حضرتی مدیر مسؤول روزنامه اعتماد در ابتدای این مناظره در تعریف دشمن، گفت: در ارتباط با دشمن بحث‌های مختلفی است یک دشمن ظاهری داریم که در رأس آن آمریکا است که اهداف براندازانه در برنامه‌های او وجود دارد و برای تحقق این هدف از تمام روش‌ها و همه امکانات خود در تمام این سال‌ها استفاده کرده و قطعا در انتخابات پپیش رو نیز علاقه‌مند به برگزاری شکوهمند و با مشارت حداکثری مردم نیست.
وی ادامه داد: در این تعریف تقریبا تمام جناح‌های داخل کشور اشتراک نظر دارند و همه در این اصل که دشمن مترصد است تا به انقلاب و نظام ضربه بزند شکی وجود ندارد.
حضرتی با بیان این‌که دشمن با ظاهری فریبنده و پیچیده خود را نشان می‌دهد، گفت: امام خمینی از آن به عنوان اسلام آمریکایی یاد کرده و این اسلام در حوزه‌های راست و چپ و جناح‌های مختلف خود را جا زده از این رو شناخت دشمن و روش‌های او بسیار مهم است و اگر به آن توجه نشود خود ما آلت دست دشمن قرار می‌گیریم.
وی با تأکید بر این که حضور حداکثری و رقابت جدی در انتخابات لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ابراز کرد: در کشور ما رقابت جدی است که به حضور حداکثری محتوا می دهد اگر این امر را مورد توجه قرار ندهیم یا مانع برای آن ایجاد کنیم حضور حداکثری مردم از بین می‌رود.
حجت‌الاسلام روانبخش نیز در ادامه این مناظره با بیان این‌که دشمن شناسی از مباحث مهم قرآنی است و تأکید فراوانی بر این مطلب شده، گفت: قریب به 2 هزار آیه در رابطه با دشمن در قرآن وجود دارد که در رأس آن شیطان به عنوان عدو آشکار مطرح شده است.
وی ادامه داد: در روایات نیز آمده دشمن را به مردم بشناسانید تا اگر عده‌ای خواستند مردم را به سوی دشمن و به سمت آموزه‌های دشمن ببرند فریب نخورند؛ در صدر اسلام علت گمراهی مردم همین بود که نگذاشتند مردم با دشمن آشنا شوند.
حجت‌‌الاسلام روانبخش افزود: امام خمینی مبحث دشمن شناسی را مطرح می‌‌کند و آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامد و 2 هزار بار درباره دشمن در صحیفه نور صحبت کرده‌‌اند و در سایت رهبری نیز هزار و شیشصد و پنجاه یک صحفه درباره دشمن بحث کرده‌اند، اگر ملت ایران سی و چهار سال انقلاب را با قدرت نگاه داشته و در راهپیمایی‌ها و انتخابات علی‌رغم توطئه‌های دشمنان پر شور شرکت می‌کنند علتش این است که امام و رهبری دشمن را به خوبی به مردم شناسانده‌اند و این امر سبب می‌شود مردم مسیر را درست انتخاب کنند.
حضرتی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا مردم در صحنه‌های مهم انقلاب جلوتر هستند یا خواص، گفت: مردم همیشه در همه صحنه‌ها جلوتر از خواص بوده‌اند و یک ارتباط عمیق با نظام دارند و دشمنان را نیز خوب شناخته‌اند، در مبارزه با دشمنان از تمام توانایی و موجودی خود مخلصانه گذشتند؛ مشکل ما خواص هستند چون به خاطر پیچیدگی اوضاع و لذت‌های دنیایی نمی‌توانند خود را حفظ کنند و جریان‌های مختلف نیز برای آنها برنامه ریزی می‌کنند و آنها دچار مشکلاتی می‌شوند که دود آن به چشم مردم می‌رود.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز کرد: با توجه به تحریم‌ها، فشارهای بین‌المللی و قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر شده در شرایطی قرار داریم که انتخابات جنبه حیاتی برای کشور دارد و شاید بعد از انتخابات مذاکراتی با برخی از کشورها داشته باشیم از این‌رو نیاز به یک پشتوانه عظیم و قدرت مانور بزرگ مردمی داریم که وارد یک صحنه بزرگ شویم و بتوانیم از حیثیت و منافع ملت دفاع کنیم.
حضرتی ادامه داد: اما هنوز آن شور و شوق به وجود نیامده و امیدوارم تا شنبه چهره‌های اصلی وارد صحنه شوند، انتخابات نیاز به احزاب قدرتمند دارد و آدم‌های بزرگ باید بازیگر اصلی این صحنه شوند اگر آدم‌های بزرگ بیایند مردم شور و شوق فراوانی برای حضور درانتخابات پیدا خواهند کرد.
وی افزود: انتخابات برای همه مردم است و همه باید شرکت کنند، در نظام اسلامی همه مسؤلان با رأی مردم انتخاب می‌شوند و این‌که در نظام اسلامی عده‌ای در انتخابات شرکت نکنند یک نوع بیماری و نقص است؛ مسؤولان باید بررسی کنند که چرا یک گروه، حزب و یا شخصیت‌هایی در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این طور نباشد که عده‌ای بگویند خدا را شکر با نیامدن عده‌ای، میدان برای دیگران باز شد، باید زمینه حضور و اعتماد مرم را فراهم کنیم که با خوشحالی و اطمینان پای صندوق‌ها بیایند.
حجت‌الاسلام روانبخش نیز در ادامه با اشاره به کلام امام خمینی مبنی بر این‌که اگر آمریکا و منافقان از کسی تعریف کردند حتما عیبی در آنها وجود دارد، گفت: باید دید دشمن از چه کسی تعریف می‌کند از زمانی که اصلاح طلبان سر کار آمدند دشمن اظهار خوشحالی می‌کنند.
وی ادامه داد: رادیو اسرائیل مطرح می‌کند امیدواریم در ایران اتفاق جدیدی بیفتد اگر اصلاح طلبان سر کار بیایند برای ما گشایشی خواهد بود، با این شاخص امام می‌شود گروه‌ها را سنجید که در عملکرد این گروه‌ها چه چیزی وجود دارد که آمریکا و اسراییل نقش از آنها تعریف می‌کنند و یاد در رسانه‌های خود کسی که لیدر جریان اصلاحات عنوان می‌شود از حضور او در انتخابات این قدر اظهار خوشحالی می‌کنند از این شاخص امام می‌توان به خوبی برای شناخت افراد استفاده کرد.
حجت‌الاسلام روانبخش با تأکید بر این‌که حضور مردم ما در انتخابات همیشه حداکثری است،‌ اظهار کرد: در ریاست جمهوری سوم و چهارم مشارکت پایین بود که دلایل خاص خود را داشت، اما هرچه جلوتر آمدیم مشارکت ببیشتر شد و از همه کشورهای مدعی دموکراسی مشارکت ملت ایران بیشتر بوده است.
وی با انتقاد از مطرح کنندگان انتخابات آزاد، تصریح کرد: این‌که می‌گویند انتخابات آزاد باشد و همه در آن حضور داشته باشند تا شور و نشاط حاصل شود یعنی این‌که شورای نگهبان وظیفه قانونی خود را انجام ندهد، شورای نگهبان باید احراز کند کسانی که می‌آیند آیا صلاحیت چنین جایگاه و مقامی که دومین مقام کشور است را دارند یا نه، شورای نگهبان جایگاه بررسی است و اگر اینگونه عمل نکند به مردم خیانت کرده است.
حجت‌الاسلام روانبخش تأکید کرد: رهبری نیز بر جایگاه قانونی شورای نگهبان تأکید کردند از تأیید صلاحیت‌ها گرفته تا برگزاری انتخابات وقتی شورای نگهبان نقش خود را ایفا می‌کند مردم حضور حداکثری دارند و اگر شورای نگهبان نقش خود را به درستی ایفا نکند مردم بی اعتماد می‌شوند که این افرادی که آمده‌اند چه کسانی هستند؛ جایگاه شورای نگهبان به مشارکت حداکثری کمک می‌کند
وی خطاب به حضرتی بیان داشت: دوستان شما مردمی را که با تأیید شورای نگهبان مشارت حداکثری دارند نمی‌پذیرند، وقتی در سال 84 مردم با شکوه در انتخابات شرکت کردند رقیب که لیدر اصلاحات حساب می‌شود به منتخب ملت تبریک نمی‌گوید و نامه‌ای می‌نویسد و شکایت خود را به خدا می‌برد! آیا باید شکایت مردم را به خدا برد که چرا رأی دادند؟!
حجت‌الاسلام روانبخش ادامه داد: در سال 88 که مردم آن حماسه بزرگ را آفریدند اما دوستان شما این حماسه را که رهبری به جشن بزرگ ملی تعبیر کردند به کام مردم تلخ کردند و با زیر پا گذاشتن قانون، رأی و حضور حداکثری مردم که بسیار عجیب بود و می‌توانست آبرویی برای نظام اسلامی در مجامع بین‌المللی باشد به یک چالش تبدیل کردند و به حیثیت نظام اسلامی آسیب زدند.   
وی در ادامه خطاب به حضرتی گفت: این آدم‌هایی که شما می‌گویید بزرگ هستند و باید بیایند چه کسانی هستند، همه ملت ایران بزرگ هستند و اگر از هر جایی از کشور شخصی باشد که صلاحیت داشه باشد، شایسته است برای این کار و این طور نیست که آدم‌های بزرگ فقط در تهران زندگی می‌کنند.
حضرتی در ادامه این مناظره در پاسخ به حجت‌الاسلام روانبخش یکی از مقصران حوادث انتخابات 88 را شورای نگهبان دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان حکم داور را در آن انتخابات داشت و اگر داور در یک مسابقه حساس طوری عمل کند که طرفداری از یک تیم یا گروه محسوب شود قطعا آن بازی به آتش کشیده خواهد شد، وقتی داور چنین کاری کند هیچ کسی نمی‌تواند جلوی حوادث را بگیرد، در آن انتخابات طرف مقابلی که شورای نگهبان رفت سراغ آنها آیا عالم، استاد دانشگاه و سخنران کم داشت که برخی از حقوقدانان و فقهای شورای نگبهان که قداست شورای نگهبان جزو وظایف همه است باید می‌رفتند و سخنرانی می‌‌کرند، فکر نمی‌کنید همین امر سبب آنش زدن کل این بازی شد.
وی مناظره‌های تلویزیونی را از دیگر عوامل حوادث بعد از انتخابات ذکر کرد و گفت: کسانی که سابقه در مبارزات انقلاب دارند و خدمات و اثرات بیشتری از خود به یادگار گذاشته‌اند آدم‌های بزرگی هستند و با کسانی که هیچ نقشی در انقلاب نداشه و علی‌رغم تأکید امام ساکت و راکت نشستند و مبارزه نکردند متفاوت هستند، آدم‌های با سابقه بزرگ هستند و در یک مناظره که هیچ ربطی به آنها ندارد نباید آبرو و حیثیت خانواده آنها برده می‌شد و هیچ فرصتی برای دفاع از خود نیز نداشتند، آیا این دامن زدن به یک دعوا نیست؟
حضرتی در ادامه با بیان این‌که امام خمینی برای انتخابات هیچ مانع و دخالتی را اجازه ندادند، گفت: زمانی عده‌ای گفتند کسی دخالت نکند در انتخابات، مراجع تقلید اهل تشخیص هستند و آنها کاندیداها را مشخص می‌کنند، امام علی‌رغم حفظ حریم مراجع و جامعه مدرسین یک نهیب خیلی بزرگی زدند که این چه حرفی است که مردم کنار بروند و مراجع تشخیص دهند چه کسی کاندیدا شود، هر چیزی مانع انگیزه‌مند شدن مردم باشد باید کنار برود.
وی اظهار کرد: رقابت با نشاط در انتخابات یعنی این‌که آدم‌های با تخصص که انقلاب سی و چهار سال زحمت کشیده و کادر ساخته و هزینه کرده برای این افراد تا بزرگ شوند و تجربه پیدا کنند باید در خدمت انقلاب باشند و با این تفکر که همه ملت بزرگ هستند پس باید با تجربه‌ها در خانه بنشینند.
حضرتی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که نباید جدول دشمن را پر کرد، گفت: پازل دشمن را پر نکردن به این است که حقوق مردم رعایت شود و اگر حرفی بزنیم که دشمن در کوتاه مدت شاد شود ولی یک اصل اساسی که در بلند مدت به نفع انقلاب و به ضرر دشمن است صورت گیرد اشکالی ندارد.
وی ادامه داد: اگر شخصیت بزرگواری در انتخابات حضور پیدا کند و مشارکت از 35 درصد به 85 درصد برسد این یک هنر است و به نفع مردم و انقلاب و به ضرر دشمن است هرچند این کار در کوتاه مدت به نفع دشمن باشد.
حضرتی با انتقاد از بداخلاقی‌ و تهمت زدن به دیگران در فضای سیاسی کشور، ابراز کرد: متأسفانه بداخلاقی در این مملکت نهادینه شده است وقتی ما صحبت از اسلام می‌کنیم نباید به آسانی تهمت بزنیم که فلان فرد 50 میلیون دلار از فلان کشور گرفته است، شخصیت به این بزرگی در روز روشن در روزنامه تهمت می‌زنند، اگر این مطلب درست باشد خوب محاکمه کنید، اگر دروغ است دادستان باید جلوی کسی که این مطلب را نوشته، بگیرد.
حجت‌الاسلام روانبخش در ادامه این مناظره با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر این‌که ساز و کار انتخاباتی ما مستحکم است، گفت: ایشان فرمودند؛ اعتراض برخی واقعا غیر منطقی و بی جا است، حضور شورای نگهبان در قانون اساسی که امام خمینی نیز مکرر روی آن تأکید می‌کردند، حقیقتا موضوع مبارکی است، تشخیص شورای نگهبان تشخیص یک عده انسان‌های عادل، بی طرف و بصیر نسبت به صلاحیت‌ها است.
وی در پاسخ به حضرتی، بیان کرد: اگر مبانی ما درست است و امام و رهبری را قبول داریم باید در عمل ثابت کنیم و نمی‌شود بگوییم طرفدار امام و ولایت فقیه هستیم اما شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهیم.
حجت‌الاسلام روانبخش تأکید کرد: ممکن یک تشکل نسبت به یک شخص موضعی داشته باشد اما اشخاص آن جداگانه موضعی دیگر داشته باشند؛ رییس جمهور سابق عضو یک تشکل است و هم رییس جمهور و بیانیه می‌دهد در سال 84 و به نحوی از نامزد مقابل جریان اصولگرایی حمایت می‌کند، وزیر کشور که می‌خواهد انتخابات را برگزار کند، موضع دارد، بنابراین داشتن موضع سیاسی برای یک کاندیدا به عنوان سلب عدالت نیست.
وب با تأکید بر این‌که مواضع ما باید روشن و روی اصولی که در قانون اساسی و شرع مقدس آمده، باشد، گفت: ممکن است دشمن در دراز مدت یا کوتاه مدت از کاری خوشش بیاید یا بدش بیاد، ما باید اصول را در نظر بگیریم و از اصول نظام کوتاه نیاییم.
حجت‌الاسلام روانبخش اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در پازل دشمن نباشیم باید اخلاق رعایت شود و کاندیداها عملکرد خود را مطرح کنند و به تخریب یکدیگر نپردازند، روشنگری لازم است اما نباید تخریب کرد، آن چیزی که دشمن می گوید نباید گفت، دشمن انتخابات آزاد را مطرح می‌کند و ما نباید آنرا تکرار کنیم، دشمن می‌خواهد ما را متهم کند که انتخابات آزاد نیست و دستوری است.
وی گفت: یکی از کسانی که در انتخابات 88 گفت مردم بریزند به خیابان و همسر یکی از شخصیت‌ها است امروز هم به همان روش مطالب دیگری را مطرح کرد.
حجت آلاسلام روانبخش تصریح کرد: رهبری نیز فرمودند که انتخابات آزاد حرف دشمن است و اگر کسی آنرا مطرح کند حرف دشمن را تکرار کرده است، اگر کسی شعار داد کشور رو به انحطاط است و نیازی به حمله نظامی آمریکا ندارد و ما به سمت انحطاط پیش می‌ریم، اگر کسی شعار تقلب در انتخابات داد، بازی در زمین دشمن است و اگر این کار را کردیم از اصول دور شده‌ایم.
حضرتی در ادامه این مناظره ابراز کرد: آدم‌های ضعیف راه نفوذ دشمن را باز می‌کنند اما آدم‌های مجرب و قوی در امور حکومت داری کاردان و باتدبیر هستند و می‌تواند در جنگ با دشمن و مصالحه با او فریب نخورند، اگر روند عمومی به گونه‌ای پیش رود که تمام کسانی که مدیر کاردان هستند در کشور اعم از چپ و راست وارد صحنهشوند مشکلات حل می‌شود.
وی ادامه داد: خیلی از اصولگرایان هستند که با این همه هزینه‌ای که نظام برای آنها کرده خانه نشین شده‌اند و یک سری جوان  نو رسیده خوش فکر اما بی تجربه در مصدر امور قرار گرفته‌ان، کشوری که در جنگ وسیع با جهان قرار دارد دیپلمات‌های باتجربه ما دارند با نوه‌های خود بازی می‌کنند، کشوری که مورد تهاجم سیاسی و اقتصادی قرار گرفته در چنین شرایطی آدم‌های با تجربه در خانه نشسته‌اند و با آدم‌های ضعیف ما ناخود آگاه داریم در زمین دشمن بازی می‌کنیم.
حضرتی تأکید کرد: اگر قبول داریم که دشمن وجود دارد و جنگ بزرگ آدم‌های بزرگ می‌خواهد و آدم‌های بزرگ می‌توانند وحدت ایجاد کنند، باید این افراد وارد عرصه شوند.
وی در مقایشه دولت فعلی با دولت‌های اصلاحات و کارگزاران، گفت: علی رغم کینه‌ای که به دولت اصلاحات وجود دارد در آن دولت میان قوه مقننه، مجریه و قضاییه آیا ناهمانگی‌های امروز وجود داشت، در دولت سازندگی همه می‌نشستند کنار هم صحبت می‌کردند و منافع ملی را در نظر می‌گرفتند برای این‌که آمدم‌های بزرگ می‌توانند وحدت ایجاد کنند، وزنه ایجاد کنند، اما آدم‌های کوچک تجربه ندارند، وقتی یک بخشدار را وزیر می‌کنند هم به او خیانت کرده‌‌اند چون تجربه نداردو هم به ملت.
حضرتی اظهار کرد: فرار مغزها و سرمایه‌ها و وجود آدم‌های ضعیف از جمله مواردی است که به کشور ضربه می‌زند، در دانشگاه‌ها برخوردهای سخت گیرانه و خشک و مقدس مآبانه وجود دارد، آنقدر سخت گیری می‌کنیم که برخی از اساتید خوب ما بازنشستگی زودتر از موعد گرفتند و دانشگاهیان را به بهانه‌های واهی که چرا در فلان راهپیمایی شرکت کردید طوری برخورد می کنیم که باعث فرار مغزها می‌شود.
حجت‌الاسلام روانبخش با بیان این‌که انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابات کشور است و گزینش رییس جمهور بسیار سخت است، ابراز کرد: کسی که خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهد باید اجازه دهد در مورد توانایی‌های او بحث شود و باید ببیند که توان اداره کشور را دارد یا نه، کارشناسان باید بنشینند و بررسی کنند تا مردم بتوانند تصمیم گیری کنند، با تبلیغات خیابانی و چسباندن عکس کسی نمی‌تواند روشنگری کند، ممکن است کسی پول داشته باشد و میلیاردها تومان پول خرج کند برای تبلیغات و یکی این قدرت را نداشته باشد و نقش صدا و سیما می‌تواند بسیار در این امر کمک کند.
وی تأکید کرد: معلوم است که دشمن به آدم‌های ضعیف می‌تواند نفوذ کند و این افراد نمی‌توانند ملت را به اهداف بلند برسانند، اما اگر کسی از جهت ایمان و اعتقادات دینی ضعیف باشد و بتواند ملت را در جنبه‌های دیگر کار جلو ببرد اما در نهایت به هدف متعالی اسلام که ارزش‌های دینی و اسلامی است نمی‌رسد، وسط راه به بیراهه می‌رود؛ دشمن بشتر از این مجرا وارد می‌شود و افراد ضعیف‌الایمان را مشخص می‌کند، افرادی که اعتقادات دینی جامع ندارند و نگاهشان به غرب ویژه است و معتقد به توانایی ملت نیستند و دگر گرا هستندتا خود گرا.
حجت‌الاسلام روانبخش ادامه داد: کسانی که قائل به سکولاریسم، پلورالیسم و قائل به جدایی دین از سیاست هستند و تفکرشان به لیبرالیستی نزدیکتر است تا تفکر اسلام ناب محمدی وقتی این افراد سر کار بیایند جامعه را به آن سمت می‌برند و چون به مبانی اسلامی باور ندارند به جامعه آسیب می‌رسانند.
وی بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را معلول اقدام دولت‌های گذشته خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند وقتی بنده هجده سال قبل به رییس جمهور وقت گفتم که اقتصاد مقاومتی منهای نفت را مدنظر قرار دهید تکنوکرات‌ها لبخند انکار زدند، اگر این امر انجام می‌شد اقتصاد امروز ما مقاومتی بود و دشمن نمی‌توانست تک محصولی وارد شود و تحریم نفتی وارد کند و به کشور آسیب برساند.
حضرتی در پایان گفت: برنامه اصلی دشن این است که نشاط انتخابات را بگیرد و نشاط انتخابات ناشی از نبود رقابت است، این رقابت را باید در درون انتخابات تعریف و آنرا تشدید کرد؛ یک رقابت جدی است که می تواند نشاط و انگیزه ایجاد کند و همه باید مشارکت کنند و رأی دهند.
حجت‌الاسلام روانبخش در پایان این مناظره بیان داشت: دولت کنونی قوت و ضعف‌هایی دارد و رییس جمهور بعدی باید نقاط قوت او را دارا باشد منهای نقاط ضعف؛ این یعنی جوان هیچ کاری بلند نیست بکند که برخی این همه قوت‌ها را بمباران می‌کنند؛ اگر به جوان خرد جمعی اضافه شود قوی می‌شود و مشکلات حل خواهد شد.
وی با بیان این‌که کار دشمن در انتخابات این است که مشارکت مردم را کم کند، اظهار کرد: دشمن با این کار می‌خواهد نتیجه بگیرد که تحریم‌ها تأثیر داشته و بعد از انتخابات به تحریم‌ها بیفزاید، اما اگر مردم مشارکتشان افزایش داشته باشد تیر دشمن به سنگ می‌خورد، ملت ما با بصیرتی که داشته و فتنه‌هایی که گذرانده‌اند می‌دانند که این نقشه دشمن است و مشارکت خود را افزایش می‌دهند.
حجت‌الاسلام روانبخش ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند که اصلح رأی نیاورد تا بتواند عناصر سازشکار را وارد عرصه کند.
وی گفت: دشمن در صورت عدم موفقیت و این‌که بداند رأی ندارد فتنه حین انتخابات را مد نظر قرار می‌دهد و در شرایط آخر وقتی ببینند اوضاع خراب است ممکن است استعفای جمعی دهند و فتنه‌ای درست کنند که اتخابات آزاد نیست و پیروزی را به کام مردم تلخ کنند./927/ز502/ج
ارسال نظرات