۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۶۷۰۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

بیداری فکری مسلمانان لازمه مقابله با جریان‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه و دانشگاه سلماس بیداری فکری جهان اسلام را لازمه مقابله با جریان‌های تکفیری فرق انحرافی و ضاله دانست.
اهميت وحدت مسلمانان

حجت‌الاسلام رضا شریعتی، مدرس حوزه و دانشگاه سلماس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: وهابیت و استکبار جهانی چون قدرت کافی برای رسیدن به اهداف خود ندارند می‌خواهند با هتک حرمت مقدسات و ارزش‌های اسلامی احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده و در بین آنها تفرقه بیاندازند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام دنبال بهانه‌ و فرصتی برای اجرایی کردن توطئه‌های خود هستند که باید با نشان دادن صبر و واکنش عاقلانه مسلمانان، این فرصت را از آنها گرفت و عجولانه عمل نکرد.

 

وی هدف وهابیت از بی حرمتی به مقدسات اسلام را از بین بردن وحدت مسلمین و تفرقه‌افکنی بین فرقه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی باید در برابر این عمل غیرانسانی و غیراخلاقی وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و مشت محکم بر دهان استکبار جهانی زنند.

 

حجت الاسلام شریعتی با بیان این که حتی یهودیت نیز نبش قبر را عملی غیرانسانی می‌داند، بیان کرد: فرقه ضاله وهابیت به سرکردگی استکبار جهانی قصد دارد با ایجاد شکاف های اعتقادی میان فرق و مذاهب اسلامی شعله جنگ های قومی و مذهبی را در منطقه شعله ور کند؛ اما به لطف و فضل الهی پیروزی، پاداش صابرین در جهاد فی سبیل الله است.

 

حجت الاسلام شریعتی با بیان این که افراطی‌های سلفی و وهابی اگر به قبور ائمه اطهار(ع) دسترسی داشته باشند و واهمه ای از خروش جهانی مسلمانان به خود راه ندهند بدون شک به مرقد نبی مکرم اسلام نیز اهانت می کنند، تأکید کرد: برخورد قاطع جهان اسلام در برابر دست اندازی‌های اعتقادی فرق انحرافی ضرورت مبارزه با جریان‌های تکفیری است./936/پ202/س

ارسال نظرات