۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۸۵۲۷
با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی:

نکوداشت ملامحمد کاظم خراسانی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم نکوداشت ملامحمد کاظم خراسانی با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از سوی مدرسه عالی خاتم‌الاوصیا‌(عج) برگزار می‌شود.
نکوداشت ملامحمد کاظم آخوند خراساني

حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده، مدیر اجرایی مدرسه خاتم‌الاوصیا‌(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری مراسم نکوداشت آخوند ملامحمدکاظم خراسانی با قرائت پیام حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در نهم خردادماه خبر داد.  


وی افزود: مراسم نکوداشت آخوند خراسانی ششمین نشست علمی و سومین نکوداشت شخصیت‌های علمی این مدرسه است که با هدف آشنایی طلاب با روش اجتهاد، سلوک علمی، عملی و اخلاقی و تاریخ سیاسی دوره مرحوم آخوند و نیز شخصیت ایشان برگزار می‌شود.


مدیر اجرایی مدرسه خاتم‌الاوصیا‌(عج) با بیان اینکه وقتی طلاب سطح عالی مدرسه مشغول خواندن کتاب رسائل شیخ انصاری بودند، دو نکوداشت با هدف آشنایی طلاب با روش و شخصیت این عالم ربانی برگزار شد، برگزاری نکوداشت آخوند خراسانی را به واسطه ورود طلاب سطح عالی این مدرسه به تحصیل کتاب کفایه آخوند دانست که در سال آینده اتفاق می افتد.


وی ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست با موضوع «روش شناسی اصول فقه مرحوم آخوند»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با موضوع «سلوک عملی و اخلاقی آخوند خراسانی»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد با موضوع «روش اجتهاد آخوند خراسانی» به ایراد سخنرانی می پردازند.

 

حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه دکتر موسی نجفی با موضوع «حوزه نجف و تفکیک تجدد ملی از مدرنیزاسیون با تأکید بر نقش آخوند خراسانی» نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد، یادآور شد: در حاشیه این مراسم نمایشگاه و فروشگاه تالیفات آخوند خراسانی و کتابهای پیرامون این شخصیت برجسته دائر خواهد بود.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت شیخ انصاری که سال گذشته در این مدرسه برای اساتید و طلاب سطح عالی مدرسه خاتم الاوصیا‌(عج) انجام شد، گفت: مباحث مفصل مراسم دو نکوداشت شیخ انصاری در قالب یک نشریه منتشر شده که در مراسم نکوداشت آخوند خراسانی عرضه می‌شود.

 

گفتنی است، مراسم نکوداشت ملامحمدکاظم آخوند خراسانی، پنجشنبه 9 خردادماه از ساعت 9 صبح در سالن همایش‌های مدرسه عالی خاتم الاوصیا‌(عج) به نشانی قم ـ بلوار آیـت الله حائری (بهار) ـ کوچه شـشم (جنب هتل النبی) ـ فرعی سوم سمت راست برگزار می‌شود. /920/ت302/ی

ارسال نظرات