۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۶۸۸۰۹
شیخ طریقت عزمیه مصر:

ایران دوست و عزیز دل مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ طریقت عزمیه مصر با شاره به مقاصد سیاسی سلفی‎های متعصب اظهار داشت: دشمن اصلی مسلمانان رژیم صهیونیستی غاصب است و دوستان دشمن ملت‎های اسلامی آمریکا و اروپا هستند.
شيخ ابوالعزائم شيخ طريقت عزميه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ابوالعزائم، شیخ طریقت عزمیه مصر در مراسمی با رد شایعات مبتنی بر اینکه برخی با نام تصوف قصد گسترش تشیع در مصر را دارند، تأکید کرد: هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد و اختلاف های موجود سیاسی است.

 

وی افزود: در سال 1995 که به زیارت حج مشرف شدم، مقامات سعودی دوکتاب «تولی و تبری» و فتواهای مهم برای مسلمانان را بین ما توزیع کردند. در کتاب اول بر ضرورت دوست داشتن مسلمانان و بیزاری جستن از کافران اشاره شده بود و در کتاب دوم «بن باز» مفتی سعودی، غیر مسلمانان را به دو دسته کفار شامل شیعیان وبی نمازها، ودوم مشرکین شامل صوفیان وکسانی که میلاد ائمه را جشن می گیرند تقسیم کرده بود.

 

ابوالعزائم با اشاره به اینکه سلفی ها، امت اسلامی را با توجه به مقاصد سیاسی خود تقسیم بندی می کنند، افزود که امام علی علیه السلام فرمودند دوستان تو سه تن هستند: دوست تو، دوست دوست تو و دشمن دوست تو و دشمنانت سه تن هستند : دشمن تو، دوست دشمن تو و دشمن دوست تو.

 

شیخ طریقت عزمیه مصر در توضیح این موضوع اظهار داشت: دشمن ما مسلمانان رژیم صهیونیستی است و دوستان دشمن ما آمریکا و اروپا هستند و دشمن دوست ما مزدورانی هستند که بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کنند.

 

وی ادامه داد: اما دوست ما همه کشورهای اسلامی هستند، دوست دوست ما کشورهایی هستند که با مسلمانان دشمنی ندارند مثل ژاپن، روسیه، چین و ونزوئلا، و دشمن دشمن ما هم ایران است. ایران به کوری چشم سلفی ها دوست و عزیز دل مسلمانان است.

 

در این مراسم همچنین شیخ محمود عاشور، نماینده سابق الازهر، در مورد جایگاه ومنزلت امام علی (ع) و احترام رسول خدا (ص) به وی و اخلاق و کردارش سخنرانی کرد.

 

عبد المقصود باشا استاد ورییس دپارتمان تاریخ در دانشگاه الازهر و عضو شورای عالی امور اسلامی مصر نیز با اشاره به گفته رسول خدا (ص) خطاب به حضرت علی( ع ) در غزوه تبوک که فرمودند ( تو برای من به منزله هارون برای موسی هستی) به ذکر ویژگی های امام علی (ع) پرداخت.

 

وی همچنین از محبت واحترام امت اسلامی نسبت به اهل بیت(ع) سخن گفت و در این زمینه به داستان ورود سر مبارک امام حسین (ع) به مصر اشاره کرد که خلیفه و وزیر فاطمیان با پای برهنه به استقبال سر مبارک امام (ع ) رفت./9456/ب102/د

ارسال نظرات