۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۱۳۰۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری طرح تابستانه نور در قم، تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش مرکزی قم و اختتامیه نخستین دوره قرآن‌آموزی جامعةالقرآن‌ الکریم در قنوات برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی نور با اشاره به برنامه‌های مجتمع فرهنگی نور وابسته به اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مجتمع فرهنگی نور قم به منظور رشد و پیشرفت فرهنگ دینی در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان تأسیس شده و به ارائه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی می‌پردازد.
وی اظهار کرد: مجتمع فرهنگی نور دارای دارالقرآن الکریم، مهد شکوفه‌های قرآنی، کتابخانه، سینما، آمفی تئا‌تر و زائرسرا است.
مدیر مجتمع فرهنگی نور با اشاره به کتابخانه مجتمع فرهنگی نور گفت: کتابخانه این مجتمع بالغ بر 20 هزار جلد کتاب و 100 عنوان نرم‌افزار دارد و بیش از 2 هزار و 800 نفر از جوانان در این کتابخانه عضویت دارند.
وی از برگزاری طرح تابستانه نور خبر داد و افزود: دوره‌های مقدماتی و تخصصی قرآن، احکام، اخلاق و نهج‌البلاغه در دارالقرآن مجتمع برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام غلامی دوره‌های رایانه‌ای، هنری، ورزش‌های رزمی، آموزش عملی و علمی شنا را از دوره‌های دیگر مجتمع فرهنگی نور ویژه ایام تابستان ذکر کرد.
وی اظهار کرد: بیش از یک‌هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته شرکت کردند و از برنامه‌های این مجتمع بهره‌مند شده‌اند.
مدیر مجتمع فرهنگی نور عنوان داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 16ـ38854615 و 38840115 تماس حاصل کنند.
تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش مرکزی قم
جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی روز دوشنبه بیستم خرداد ماه سال92 با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش در محل دفتر امام جمعه شهر قنوات برگزار شد.
در این جلسه، اعضای شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی گزارشی پیرامون برنامه‌های انجام شده و مسائل عمومی و برنامه‌های فرهنگی ارائه دادند و به بررسی مشکلات آموزشی و تربیتی و فرهنگی در سطح بخش پرداختند.
درادامه این جلسه حجت الاسلام سیدحسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به تشریح برنامه‌های فرهنگی این اداره پرداخت.
اختتامیه نخستین دوره قرآن آموزی جامعةالقرآن الکریم در قنوات
به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری دارالقرآن الکریم اختتامیه نخستین دوره قرآن‌آموزی جامعةالقرآن الکریم در قنوات برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: هم زمان با پایان دوره آموزشی قرآن کریم ویژه خردسالان 4 تا 6 ساله مراسم اختتامیه این دوره با حضور حجت الاسلام طباطبایی، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن و چند تن از مسؤولان بخش مرکزی قم و خانواده‌های قرآن‌آموزان همزمان با اعیاد شعبانیه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم ابتدا مدیر مؤسسه جامعةالقرآن پیرامون این دوره از کلاس‌ها و استقبال خوبی که از این کلاس‌ها شده بود به ایراد سخن پرداخت.
از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی قرائت قرآن و اجرای تواشیح از سوی قرآن‌آموزان این مرکز بود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اشاره کرد: در پایان این برنامه به قرآن‌آموزان گواهینامه پایان دوره اعطا شد و به چند تن از برترین‌های این دوره هدایایی داده شد.
گردهمایی ائمه جماعات قم برگزار می‌شود
گردهمایی ائمه جماعات استان قم به همت شورای مرکزی ائمه جماعات و اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار می‌شود.
این گردهمایی ساعت 18 روز چهارشنبه در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در چهارراه بازار برگزار می‌شود.
در این گردهمایی حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کند.
این گردهمایی به منظور پاس داشت سوم شعبان سالروز میلاد فرخنده رهبر آزادگان و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) و روز پاسدار و همچنین میلاد حضرت قمر بنی هاشم و ولادت حضرت سید الساجدین امام زین العابدین(ع) در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
دعوت از جامعه هنری قم برای حضور در انتخابات
حوزه هنری استان قم با صدور بیانیه‌ای بر حضور گسترده آحاد ملت به ویژه جامعه هنری قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد.
متن بیانیه حوزه هنری استان قم به این شرح است:
برگ/ برگ/ برگ/ با شکوه و پر شکوفه می‌شود/ این درخت سربلند/ این درخت استوار/ این درخت آشنا که در غرور خاک میهنم/ ریشه ریشه ماندگار مانده است/ از حماسه‌های سرخ عاشقان به یادگار مانده است/ برگه‌های رای برگ‌های این درخت می‌شود/ بعد از این/ کار باد هرزه گرد/ سخت می‌شود.
در پنجاهمین سالگرد نهضت تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران، چونان همیشه ملت غیور ایران با حضوری حماسه‌ساز، «آری» دیگری به «جمهوری اسلامی» خواهند گفت.
حوزه هنری استان قم نیز همراه هنرمندان استان و هم‌دوش مردم سرافراز ایران با حضور در گردهمایی با شکوه 24 خردادماه بار دیگر به آرمان‌های انقلاب اسلامی و فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی به وحدت و همدلی، لبیک می‌گوید.
قدردانی خانواده‌های قرآن‌آموز از اداره تبلیغات اسلامی قنوات
خانواده‌های نونهالان قرآن‌آموز شهر قنوات از رییس و پرسنل اداره تبلیغات اسلامی قنوات برای همکاری صمیمانه با جامعةالقرآن شعبه قنوات در سال قرآنی 91-92 تقدیر کردند.
در مراسم جشن پایانی دوره‌های آموزشی قرآن کریم جامعةالقرآن قنوات که همزمان با آغاز اعیاد مبارک شعبانیه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد خانواده‌های قرآن‌آموزان این مؤسسه با اهدی لوح تقدیر، پلاکارد و امضای اطلاعیه‌ای مراتب قدردانی و تشکر خود را از همکاری بی‌دریغ اداره تبلیغات اسلامی قنوات با جامعةالقرآن اعلام کردند.
در بخشی از این تقدیرنامه آمده است که خدمات ارزنده مدیریت و پرسنل اداره تبلیغات اسلامی قنوات در راه خدمت به اهالی منطقه در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.
اداره تبلیغات اسلامی قنوات در سال گذشته برنامه‌های متنوع قرآنی را اجرا کرده و برای سال جاری نیز برنامه‌های زیادی را پیش‌بینی کرده است.
مشق عشق خوشنویسان قمی
کارگاه بداهه نویسی «مشق عشق» با موضوع واقعه تاریخ ساز 15 خرداد در قم برگزار شد.
همزمان با فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد واقعه 15 خرداد و آغاز نهضت مردمی انقلاب اسلامی، با فراخوان حوزه هنری استان قم، کارگاه بداهه نویسی در خوشنویسی «مشق عشق» برگزار شد.
این کارگاه با استقبال هنرمندان و پیشکسوتان خوشنویس استان و با حضور استادان آهنگران، بخشی، پوربافرانی، رنگ‌ساز، شیخ محمدی، طاووسی، البرزی، عابدی و اسماعیلی در نگارستان اشراق برگزار شد.
خوشنویسان قمی در این کارگاه به خلق آثار خوشنویسی با موضوع واقعه تاریخ‌ساز 15 خرداد پرداختند.
در آینده نزدیک منتخبی از آثار ارائه شده در این کارگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
این کارگاه سومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های بداهه نویسی مشق عشق است که حوزه هنری استان قم با موضوعات و مناسیت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌کند.
رواج فعالیت‌های قرآنی در جامعه مدیون انقلاب امام خمینی(ره) است
کارشناس دارالقرآن ‌الکریم استان قم با بیان این‌که رواج فعالیت‌های قرآنی در جامعه مدیون انقلاب امام(ره) است، تأکید کرد: انقلاب امام(ره) سبب شد تا قرآن از مظلومیت بیرون آورده شود.
حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی در گفتگویی اظهار کرد: امام راحل(ره) میان همه مراجع از اعلمیت برخوردار بودند و قیام و حرکت ایشان همراه با تحمل سختی، شکنجه و تبعید بود که نشان از روح بلند ایشان در زمینه بندگی خدا و ایمان به خدا داشت.
وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) با تمام وجود در مسیر خداپرستی و خداشناسی حرکت کرد، وی عبد خدا بود و در این راه مقدس موفق شد که نشان از اوج عظمت بندگی ایشان داشت.
کارشناس دارالقرآن ‌الکریم استان قم اظهار کرد: در نماز می‌خوانیم «اشهد ان محمد عبده و رسوله» که خداوند در این فراز، اولین خصوصیت حضرت رسول(ص) را عبد خدا بودن معرفی کرده است و امام خمینی(ره) به تبعیت از سیره اهل‌ بیت(ع) در اطاعت و بندگی خدا در این راه قدم گذاشت.
حجت‌الاسلام عظیمی ابراز کرد: اگر بخواهیم در زمینه عرفان امام راحل(ره) اطلاعات بیشتری کسب کنیم باید به تفسیر سوره مبارکه حمد و یا شرح چهل حدیث ایشان مراجعه کنیم، ایشان در زمینه عرفان از عرفان بالایی برخوردار بودند و در سخنرانی خود با حضور مسؤولان بسیار ساده عمل می‌کردند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در بسیاری از آثار خود از جملاتی استفاده کرده است که بسیاری از این کلمات شبیه کلمات معصومین(ع) است و این امر نشان از عرفان بالای ایشان دارد، کتاب‌ها و تألیفات عرفانی نشان از عرفان بالای امام راحل(ره) به‌عنوان یکی از شخصیت‌هایی که در این دهه از بنیانگذاران عرفان و فلسفه در حوزه بود، دارد.
وی با بیان این‌که امام راحل(ره) با وجود مخالفت‌ها در زمینه عرفان و فلسفه با تمام وجود وارد شدند، افزود: اصل حرکت امام(ره) و حضور در صحنه انقلاب و حمایت و همراهی مردم به علت عرفان بالای ایشان بود و به‌واسطه شناختی که ایشان از دین و اهل‌ بیت(ع) داشت خدا کاری کرد که محبت امام(ره) در دل مردم قرار گیرد و آن‌ها با تمام وجود از فرمایشات امام اطاعت کردند.
کارشناس دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در سوره مریم(س) خداوند به این موضوع اشاره کرده که اگر شما به خدا ایمان داشته باشید هر چقدر ایمان شما زیاد باشد ما محبت شما را در دل مردم قرار می‌دهیم و این امر در آیه 96 سوره مبارکه مریم، «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دل‌ها قرار مى‏دهد، بیان شده است.
وی تأکید کرد: تا پیش از انقلاب قرآن بسیار مظلوم بود و حتی در جلسات قرآنی شاهد گناه، بی‌بند و باری و نوشیدن مشروبات الکلی بودیم اما امروزه به برکت انقلاب و حرکت نورانی امام(ره) قرآن سرلوحه زندگی مردم و قانون اساسی قرار گرفته و وارد زندگی و جامعه شده است.
کارشناس دارالقرآن ‌الکریم استان قم اظهار کرد: در جامعه معاصر جوانان و نوجوانان ما به سمت قرآن حرکت کرده‌اند و دوره‌های حفظ، مفاهیم و کرسی‌های تلاوت و تأسیس مؤسسات قرآنی، مردمی همه این‌ها به برکت انقلاب است./907/پ202/ی
ارسال نظرات