۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۷۱۴۷۷
آیت الله نوری همدانی:

فردا حماسه ای عظیم تر از 9 دی خلق می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی شرکت در انتخابات را وظیفه همه اقشار جامعه دانست و گفت: امیدواریم فردا حماسه ای عظیم از 22 بهمن و 9 دی خلق شود.
1/ آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني آيت‌الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در جمع فرماندهان سپاه علی ابن ابی طالب(ع) با تأکید بر حضور همه اقشار جامعه در انتخابات، ‌اظهار داشت: این گونه که مشخص است امیدواریم پیر و جوان، زن و مرد فردا این وظیفه همگانی را به انجام برسانند و حماسه ای سراسری و گسترده تر از 22 بهمن و 9 دی را بوجود آوردند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که اسلام در همه مسائلش برهان و الگو ارائه می دهد، گفت: خداوند در قرآن خطاب به مشرکان می فرماید اگر شما برای کارهای خود برهانی دارید بیاورید«قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ»؛ در بحث الگوسازی نیز جریان عاشورا را به عنوان یک نمونه بزرگ مبارزه با ظلم خلق کرده است، عاشورا یک دانشگاه  و سید الشهدا(ع) اسوه و الگوی همه بشریت است تا در برای ایستادگی در برابر ظلم از آن بهره بگیرند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حتی غیر مسلمانان نیز از مکتب عاشورا درس های فراوانی گرفته اند؛ گاندی می گوید من برای نجات هندوستان از دست استعمارگران انگلیس از عاشورا الگو گرفتم؛ بهره برداری از این دانشگاه احتیاج به تفکر و دقت دارد؛ جوانان، مسن ها، خانم ها و همه اقشار جامعه می توانند نقش خود را در فرهنگ عاشورا بیابند و الگوی مناسبی را برگزینند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی حضرت ابوالفضل(ع) را یکی از الگوهای برجسته کربلا دانست و به برخی از جانفشانی ها و فداکاری های حضرت اشاره کرد و گفت: علمداری قلب لشکر به عهده آن حضرت بود که به لحاظ تاکتیک های نظامی مهم ترین بخش آرایش جنگی سپاه امام حسین(ع) بود؛ ایشان در شب عاشورا امان نامه شمر را نذیرفت و تا ژای جان از امام حسین(ع) حمایت کرد و  حتی سه برادر خود جعفر، عبدالله و عثمان را به میدان فرستاد تا در رکاب امام(ع) جانفشانی کنند.

 

وی با اشاره به داستان انتخاب همسر از سوی امیرالمؤمنین(ع)، ابراز داشت: حضرت به برادرش عقیل فرمود من زنی می خواهم که فرزندانی شجاع و رشید تربیت کند؛ از اینجا نقش مؤثر و مهم  زنان در تربیت فرزندان مشخص شده و معلوم می شود که چرا فرمودند بهشت زیر پای مادران است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که امام(ره) نیز  در تربیت نیروهای نظامی و جهادگران  مکتب کربلا را الگو قرار داد، گفت: از همین رو است که نیروهای نظامی ما در جهان الگو هستند و ما گوشه ای از عظمت قدرت ایران را در جنگ 33 روزه، جنگ غزه و جنگ 8 روزه مشاهده کردیم؛ سوریه نیز با حمایت و پشتیبانی ایران توانسته است در برابر آمریکا، انگلستان، صهیونیست ها و حکام مرتجع عربی بایستد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی قدرت و امنیت ایران را مرهون جانفشانی های قوای نظامی دانست و اظهار کرد: وقتی وضعیت افغانستان، عراق و سایر کشورهای همسایه را مشاهده می کنیم می توانیم به عظمت کار شما پی ببریم.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به تبلیغات گسترده وهابیت علیه شیعیان اشاره کرد و گفت: عربستان و قطر پول نفت و گاز خود را برای ضربه زدن به شیعیان خرج می کنند و شبکه های ماهواره ای آنها به اسلام، تشیع و انقلاب اهانت می کنند و با با انبوه شبهه ها سعی در مخدوش کردن چهره شیعیان دارند؛ در قم نیز باید سایتی راه اندازی شود تا با آنها مقابله کنیم و به شبهات آنها پاسخ دهیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات