۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۷۲۸۱۶
صبح امروز؛

آزمون شفاهی استادان جدید و طلاب مدارس علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون شفاهی استادان جدید و طلاب سطح یک و دو مدارس علمیه استان مازندران امروز برگزار شد.
آزمون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آزمون شفاهی طلاب سطح یک و دو مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد.

 

جواد قنبری، مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: در این آزمون 200 نفر از طلاب مدارس علمیه استان شرکت کردند.

 

وی با اشاره به این که طلاب سطح یک و دو پس از قبولی در آزمون کتبی باید در آزمون شفاهی نیز حائز امتیاز لازم شوند، خاطرنشان کرد: این آزمون به منظور ارتقا به پایه ای بالاتر برگزار می شود و طلاب به منظور ورود به پایه بعدی نیازمند قبولی در آزمون شفاهی هستند.

 

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه مازندران همچنین از برگزاری آزمون شفاهی استادان نیز صبح امروز در مدیریت استانی حوزه علمیه استان برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این آزمون شفاهی 55 نفر از اساتید در این آزمون شفاهی شرکت کردند.

 

قنبری با بیان این که اساتید شرکت کننده در آزمون شفاهی به منظور تقویت کادر آموزشی مدارس علمیه استان مورد آزمون شفاهی قرار می گیرند، تصریح کرد: این افراد جزء اساتید جدید حوزه علمیه مازندران هستند که پس از قبولی در آزمون شفاهی در مدارس علمیه استان به تدریس مشغول خواهد شد.

 

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر 27 مدرسه علمیه فعال در مناطق مختلف استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 طلبه در این مدارس علمیه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

 

وی همچنین تعداد اساتید فعال در مدارس علمیه مازندران را 170 استاد اعلام کرد و بیان داشت: با افزایش تعداد استادان جدید، کادر آموزشی حوزه علمیه مازندران تقویت خواهد شد و این فرصتی جهت ارتقای سطح علمی مدارس علمیه خواهد بود.

 

قنبری ارتقای سطح علمی مدارس علمیه را یکی از مهم ترین برنامه‌های مدیریت استانی حوزه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با آغاز به کار مدیریت استانی شاهد افزایش کیفیت علمی، آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه استان هستیم.

 

مسؤول روابط عمومی حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاسیه کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور به میزبانی استان اشاره کرد و گفت: در این اجلاسیه دو روزه که با حضور 27 استان کشور در ساری برگزار شد، مهم ترین مسائل و مشکلات پیش روی بخش‌های اداری و مالی مدیریت های استانی حوزه های علمیه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: کمیسیون برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه های علمیه کشور یکی از چهار کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه کشور است که به مدت دو روز از به میزبانی حوزه علمیه مازندران در ساری برگزار شد و عصر روز گذشته به پایان رسید.

 

قنبری خاطرنشان کرد: محورهای کمیسیون تخصصی برنامه ریزی و پشیبانی شامل معاونت اداری مالی، طرح و برنامه، آمار و اطلاعات و روابط عمومی و فناوری است که مسؤولان هر بخش در این دو روز در کارگروه های تخصصی به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات پیش روی این بخش ها در حوزه های علمیه کشور پرداختند و راهکارهای عملی را جهت برون رفت از این مشکلات ارائه داده که در نهایت در اجلاسیه مدیران استانی حوزه که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد مورد بررسی نهایی قرار خواهند داد.

 

وی با بیان این که کمیسیون‌های چهارگانه فرصت مناسبی برای بررسی و تدوین طرح های لازم به منظور پیشنهاد و تصویب در اجلاس مدیران است، گفت: خوشبختانه کمیسیون های تخصصی چهارگانه اثرگذاری مناسبی در جهت رفع مشکلات خواهد داشت./950/پ202/س

ارسال نظرات