۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۹۹۰
مسؤول دفتر برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران:

رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از سال آینده رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌ شود.
حجت الاسلام نصيري‌پور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور اظهار داشت: رشته کلام با گرایش مهدویت از سال تحصیلی 93-1392 در دو مرکز تخصصی در استان‌های اصفهان و تهران اجرا می‌‌شود.
وی افزود: طلاب خواهر در این رشته با مباحث امامت، مهدویت و منجی، با رویکرد آینده پژوهی و شناخت فرق انحرافی و شبهات آشنا می‌‌شوند و زمینه توسعه اندیشه و تعالیم مهدویت برگرفته از منابع اصیل و اسلامی‌ را مهیا می‌سازند.
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت پذیرش در هر یک از این دو مرکز تخصصی را 12 نفر ذکر و اضافه کرد: طلاب در این رشته 80 واحد درسی تخصصی و 20 درسی عمومی‌ را سپری می‌‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طلاب خواهر در مقطع سطح دو در رشته عمومی‌ الهیات و معارف اسلامی‌ تحصیل می‌‌کنند، افزود: تحصیل طلاب در مقطع سطح سه تخصصی می‌‌شود.
حجت‌الاسلام نصیری پور ادامه داد: دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس وظیفه ذاتی خود در پاسخ‌گویی به نیازهای علمی‌ جامعه، طراحی رشته‌ها و برنامه‌های درسی را مطابق سطح انتظارات و نیازهای علمی‌ روز مطابق با روش‌های پذیرفته شده علمی‌ دنبال می‌‌کند.
وی افزود: از این رهگذر 14 رشته علمی‌ در سطح سه طراحی شده است که رشته کلام با گرایش مهدویت نیز یکی از رشته‌های طراحی شده است. این رشته با هدف توسعه شناخت نسبت به مسائل و مبانی مهدویت تهیه شده است.
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تدریس، تألیف و پژوهش در حوزه مطالعات مهدوی از عهده هر فردی بر نمی‌آید، گفت: تنها کسانی می‌توانند عهده‌دار هدایت دیگران شوند که خود، در مسیر هدایت، گام نهاده و به هدایت رسیده باشند؛ چرا که در غیر این صورت، فرجامی جز گمراهی متصور نیست.
وی بی‌توجهی به عالمان دینی را زمینه‌ساز حضور افراد غیرمتخصص در حوزة مطالعات مهدوی دانست و افزود: این امر، زمینه قوت بخشیدن به جنبه‌های کشفی و ذوقی را مهیا می‌سازد و به این ترتیب، نه تنها استنباط‌های درونی و ذوقیات شخصی جای بسیاری از مسلّمات علمی می‌نشیند، بلکه در مرتبه‌ای فراتر از آن قرار می‌گیرد و بدین ترتیب، عملاً امکان بازشناسی خرافات و اباطیل، از حقایق و معارف قطعی دین، از بین می‌رود و زمینه ورود بی‌پروای افکار ناصحیح در حوزه مطالعات مهدوی مهیا می‌شود و این، سرآغاز بسیاری از انحرافات و خرافات است.
حجت‌الاسلام نصیری‌پور اظهار داشت: توسعه مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با مهدویت و منجی موعود با زمینه‌های آینده‌نگری و تمدن‌سازی و تربیت عالمان و اندیشمندانی که با مسلح شدن به سلاح علم و تقوی از گزند خرافات و انحراف به دور باشند، منجر به نشر حقایق ناب و بیداری فطرت‌های پاک خداجوی و حقیقت‌طلب می‌شود.
وی ادامه داد: ماهیت آموزه مهدویت به گونه‌ای است که حقد و کینه دشمنان را بر می‌انگیزد تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به این آموزه، بهره برند. تاریخ مؤید این مطلب است؛ از سوء استفاده بنی امیّه و بنی‌عباس گرفته تا پیدایش مدعیان دروغین، همه و همه نمونه‌هایی از تلاش دشمنان برای ضربه زدن به آموزه مهدویت است.
مسؤول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بدیهی است که انتظار فرج، برای دشمنان اسلام و کسانی که آزادی و آزادگی بشر را نشانه گرفته‌اند، مقوله‌ای است که باید با آن مقابله کنند و طبیعی است که با افزودن پندارهای نادرست به این آموزه، فرصتی می‌یابند تا این پدیده متعالی را قطعه قطعه و بشریت را از چنگ زدن به حبل متین آن، محروم کنند./9191/د102/ن
ارسال نظرات