۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۳۸۸
امام جمعه ورزقان:

12 تیر یادآور رسوایی تروریسم دولتی آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسماعیلی گفت: آمریکا در حالی دم از حقوق و مبارزه با تروریسم می زند، که خود بزرگترین شبکه تروریسم دولتی دنیا را داراست.
12 تير سال 1367

حجت الاسلام علی اسماعیلی، امام جمعه ورزقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه 12 تیر سال 1367 سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی که منجر به شهادت 290 مسافر پرواز 655 شد، اظهار داشت: این حادثه تلخ که مغایر با حقوق بین المللی و حقوق بشر بوده است، ماهیت اصلی سردمداران ایالات متحده آمریکا را رسوا کرد.


وی با بیان این‌که آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر و تهدیدی برای آزادی و کرامت انسانی ملت‌ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: آمریکا در حالی دم از حقوق و مبارزه با تروریسم می زند، که خود بزرگ ترین شبکه تروریسم دولتی دنیا را داراست.


حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این‌که 12 تیر یادآور رسوایی تروریسم دولتی آمریکا است، گفت: جالب اینجاست که آمریکا در آن سال‌ها همواره بر طبل توخالی دوستی با ملت‌ها و مبارزه با تروریسم می کوبید، اما جهانیان مشاهده کردند که چگونه هواپیمای مسافربری ایران که حامل مسافران بی‌گناه و غیرنظامی بود، چگونه مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفت.


امام جمعه ورزقان حمله ناو جنگی آمریکایی در خلیج فارس را مصداق بارز رفتار متناقض آمریکایی ها در برخورد با ملت ایران دانست و گفت: آمریکایی ها به فرمانده ناو خود که هواپیمای مسافربری ایران را مورد حمله قرار داد مدال افتخار دادند، این رفتار نشان می دهد که که آنان هیچگا از این اقدام خصمانه خود پشیمان نیستند.


وی ادامه داد: جالب اینجاست که پس از این حادثه هیچ‌کدام از خدمه جنگی ناو متخاصم تحت پیگیرد قرار نگرفتند و حتی فرمانده ناو نیز در پایان خدمت خود مدال گرفت. ایالات متحده آمریکا نیز هیچ‌گاه به خاطر این حادثه تاسف‌بار رسماً از ایران عذرخواهی نکرد. حال باید قضاوت کرد که آیا این آمریکا می تواند رفاقت خود با ملت ایران را ثابت کند.


حجت الاسلام اسماعیلی یادآور شد: جای تأسف است که هنوز عده‌ای در داخل بر مذاکره با آمریکا پافشاری می کنند، در حالی که خصومت دولتمردان آمریکایی با ملت ایران چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاملا مشهود است و هنوز غرامت هیچ یک از اقدامات تروریستی آمریکا اعاده نشده است.


امام جمعه ورزقان خاطرنشان کرد: آمریکا ابتدا باید پاسخگوی خون هزاران شهید انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و هواپیمای پرواز شماره 655 سال 67  باشد، سپس دم از مذاکره با ایران بزند، هنوز زخم‌های ناشی از این حادثه تلخ و ناگوار خانواده های داغدیده التیام نیافته است./935/ت303/س

ارسال نظرات