۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۵۴۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

تعامل مدیران مدارس علمیه خواهران با مؤسسان بیشتر شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواستار تعامل بیشتر مدیران مدارس علمیه خواهران با مؤسسان این مدارس شد.
حجت الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي مدير حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسابه نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر چهارشنبه 12 تیرماه در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه همراهی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران برای مؤسسان قابل توجه است، اضافه کرد: با ائمه جمعه تعامل داشته باشید و از اینکه ائمه جمعه به عنوان موسس، سرپرستی حوزه‌های علمیه خواهران را برعهده بگیرند استقبال کنید.
وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مشارکت موسسان در حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کند، اضافه کرد: باید این مشارکت بیشتر شود. اگر موسسان ثمرات کار حوزه‌های علمیه خواهران را لمس کنند، در تعامل با طلاب و مدارس علمیه قرار بگیرند و آثار حوزه‌های علمیه خواهران برای آنها روشن شود، با روحیه بهتری به کمک حوزه‌های علمیه خواهران خواهند آمد و این موجب فعال‌تر شدن حوزه می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواستار استفاده از ظرفیت خیرین و وقف‌کنندگان و ظرفیت‌های محلی در اداره حوزه‌های علمیه خواهران شد و اضافه کرد: در وضعیت کمبود اعتبارات حوزه‌های علمیه خواهران از کم‌مشکل‌ترین نهادهای حوزوی بودند.
وی با اشاره به بودجه سال جاری مدارس علمیه خواهران کشور اظهار داشت: در سال جاری بودجه بر اساس سرانه به مدیریت های استانی و مدارس علمیه خواهران اختصاص می‌یابد، البته یک مبلغ حداقلی در نظر گرفته شده است و همچنین به مناطق محروم توجه ویژه خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه در این شرایط مدیریت کارها به دست مدیریت‌های استانی و مدیران مدارس قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد پروژه‌های عمرانی به گونه‌ای مدیریت شود که هیچ یک از آنها در سال جاری متوقف نشود.
وی با بیان اینکه همگرایی در حوزه‌های علمیه خواهران و مدیریت‌های استانی تابعه را باید اضافه کنیم، اظهار داشت: مدیران استانی نباید نسبت به مشکلات همکاران و کادر خود بی‌تفاوت باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، مدارا نسبت به همکاران در حد معقول و علم و احاطه نسبت به حوزه مسؤولیت را از لوازم مدیریت در حوزه دانست و افزود: مخالفان ما تلاش می‌کنند تا در صورت امکان حتی یک نفر را از اطراف ما دور کنند، ما نباید به خواسته آنها دامن بزنیم.
وی اضافه کرد: مدیران حوزه‌های علمیه خواهران نباید فراموش کنند با کسانی سروکار دارند که انسان‌ساز هستند و به عنوان پیاده‌نظام فرهنگی نظام در مقابل دشمن ایستاده‌اند و احکام و معارف اسلامی را نشر می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به سیاست واسپاری امور از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مدیریت‌های استانی گفت: مدیریت‌های استانی باید اموری را که می‌توان به مدارس علمیه واگذار شود را احصا کنند و برای آن ظرفیت، برنامه‌ریزی کنند.
وی با بیان اینکه می‌توان از خدمت طلبه به هم‌دوره‌ای‌های خودش استفاده کرد، گفت: طلبه باید این خدمت را فوز عظیم بداند که نسبت به اساتید و مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کند، کاری انجام دهد. البته این کار باید با حفظ عزت نفس طلاب باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خواستار تهیه مطالعات راهبردی نسبت به وضعیت فرهنگی استان‌های مختلف از سوی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران شد و خطاب به آنان گفت: وضعیت استان را شناسایی کنید، ضعف و قوت‌ها را بشناسید و برای قسمتی از پازل که در اختیار حوزه علمیه خواهران است برنامه داشته باشید.
وی اظهار داشت: سنگ بنایی که امروز شما بنا می‌نهید اساس یک تمدن‌سازی اسلامی را برای سال‌های آینده ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به مختصات و آثار حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه اظهار داشت: طلاب خواهر طی یک دوره در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند و پس از آن زندگی اسلامی را رواج می‌دهند.
وی با بیان اینکه فرزند یک زن باحجاب کمتر از فرزند یک زن بی‌حجاب بی‌دین می‌شود، ادامه داد: طلبه زن، انسان را بدون چشم‌داشت تربیت می‌کند و در آن به دنبال نفعی برای خود نیست.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از تلاش‌های عبداللهی و خلج معاون و قائم‌مقام اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و جذب اعتبارات و کمک به حوزه‌های علمیه تقدیر کرد./9191/د101/پ
ارسال نظرات