۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۰۶۱

گزارشی از اجلاسیه معاونان امور واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ اجلاسیه معاونان امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه‌های علمیه کشور پس از دو روز فعالیت در نشستی با ارائه مصوبات کمیسیون های تخصصی به کار خود پایان داد.
اجلاسيه معاونان امور واحدهاي آموزشي و طلاب حوزه هاي علميه كشور در شاهرود اجلاسيه معاونان امور واحدهاي آموزشي و طلاب حوزه هاي علميه كشور در شاهرود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، اجلاسیه معاونان امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه‌های علمیه کشور سیزدهم و چهاردهم تیر با حضور علما و روحانیان در شهرستان شاهرود برگزار شد.
 
چهارمین اجلاسیه از همایش‌های تخصصی چهارگانه معاونین حوزه های علمیه استان های کشور در دومین روز فعالیت خود با تشکیل چهار کمیسیون تخصصی مسائل و چالش‌های معاونت‌های امور حوزه‌ها را نقد و بررسی کرد.
 
در این نشست ها که چندین ساعت به طول انجامید نمایندگان استان های اردبیل، تهران، فارس، آذر بایجان شرقی، قم و کاشان در «کمیسیون مدیریت های استانی » و نمایندگان استان های آذر بایجان غربی، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و همدان در «کمیسیون راهکارهای جذب، تکمیل و حل مشکلات کادر های آموزشی» حضور داشتند.
 
همچنین نمایندگان استان های سمنان، قزوین، کردستان، مازندران، مرکزی و یزد در کمیسیون «تأسیس و توسعه حوزه های علمیه » و نمایندگان استان های زنجان، کرمانشاه، کهکیلویه، گلستان، هرمزگان، کرمان و حوزه مروی در «کمیسیون  مشارکتهای مردمی و تأمین منابع» عضویت داشتند.
 
کمیسیون های چهارگانه پس از تعیین دبیر و مخبر کمیسیون برپایه دستور کار خود به بررسی، تبادل نظر بین معاونان هریک استان ها و همچنین ارائه راهکار و پیش بینی امکانات و چالش‌های پیش رو پرداختند.
 
قابل ذکر است، حجج اسلام علی نژاد و موالی زاده دو تن از مدیران کل حوزه ها و معاونانشان نیز در این نشست ها حضور فعالی داشتند.
 
امروز پیشرفت کمی و کیفی حوزه ها تنها از طریق کار کارشناسی محقق می‌شود
 
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد مدیر حوزه های علمیه استان سمنان در آیین شروع به کار دومین روز این اجلاسیه با قدردانی از حضور پویای معاونان امور طلاب و واحدهای آموزشی استان ها در این همایش ارائه نظرات کارشناسی و تبادل تجربیات آنان را  بهترین راهکار برای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه دانست.
 
وی اضافه کرد: نظرات مطرح شده شما در کمیسیون های روز دوم که برآمده از درک حقیقی و لمس مشکلات طلاب و حوزه های علمیه مناطق مختلف کشور است، همچون روز اول در پایان جمع بندی و تصویب موارد ضروری به مدیریت حوزه های علمیه کشور و اجلاس مدیران استان ها که شهریور ماه در قم برگزار می‌شود ارائه می شود تا پس از بررسی و تصویب نهایی به حوزه های علمیه کشور ابلاغ شود.
 
امام جمعه گرمسار تصریح کرد: در کمسیون تخصصی روز اول اجلاس که با حضور حجت الاسلام محمود ملک دار برگزار شد 32 مصوبه در امور رفاهی طلاب، رزمندگان و شهدای روحانی و مباحث اردویی، خدماتی و ورزشی طلاب را شاهد بودیم.
 
حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به وجود 13 حوزه علمیه فعال در استان سمنان و کسب مجوز 3 حوزه سفیران در شهرستان‌های سمنان و شاهرود تأکید کرد: علما و روحانیان این استان همواره در تاریخ این کشور درخشش خاصی داشته اند.
 
وی تأکید کرد: تقدیم 101 روحانی شهید به اسلام و انقلاب که شهدای شاخصی مانند شهید سید حسن شاهچراغی و شهید موسوی دامغانی از آن جمله اند و وجود 12 جانباز بالای 25 درصد در میان طلاب این استان مایه فخر و مباهات ما است.
 
تقویت حوزه های علمیه اساس تقویت فرهنگ دینی جامعه است
 
حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در حاشیه برگزاری دومین روز اجلاسیه معاونان امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه‌های علمیه،  بهترین راه برای تقویت فرهنگ دینی مردم را تقویت و گسترش فعالیت حوزه های علمیه عنوان کرد.
 
وی حوزه‌های علمیه و روحانیان را مشعل فروزان و چراغ هدایت در هر شهر دانست که مسلمین را به سوی معنویت و سعاوت و قرب الهی رهنمون می‌کنند.
 
حجت الاسلام ملک دار پویایی حوزه ها را برابر با پویایی دین در جامعه عنوان کرد و افزود: اجلاسیه های معاونان که چهارمین مرحله آن این دو روز در شهرستان شاهرود استان سمنان برگزار شد، با یاری خداوند دستاوردهای بی بدیلی را برای حوزه های علمیه کشور به دنبال خواهد داشت.
 
خدمت رسانی مطلوب‌تر به طلاب از دستاوردهای مهم این گردهمایی خواهد بود
 
مدیرکل تاسیس و توسعه معاونت امور حوزه های علمیه کشور در تبیین اهداف و دستاوردهای این اجلاسیه گفت: آگاهی بخشی و ارائه راهکارهای مطلوب مدیریتی در کنار تبادل تجربیات و البته خدمت رسانی مطلوبتر به طلاب از مهمترین دستاوردهای این گردهمایی خواهد بود.
 
حجت الاسلام سید فرید موالی زاده خطاب به معاونان استانی شرکن کننده در اجلاس گفت: قطعا همکاران ما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور نیازمند گفت‌وگو و دریافت نظرات مسؤولان استانی هستند تا راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها را پیش بینی کنند.
 
وی اضافه کرد: بی شک بررسی های معاونان استانی دقیق تر و به واقعیت شرایط موجود در حوزه ها نزدیک‌تر است و جمع بندی این نظرات کارشناسی در کمیسیون های تخصصی و سپس تصویب تصمیمات و برنامه ها در اجلاس مدیران ما را در نیل به اهداف چشم انداز آینده حوزه های علمیه یاری خواهد کرد.
 
گفتنی است، در پایان برنامه های این اجلاسیه دو روزه که از صبح پنج‌شنبه 13 تیرماه کار خود را در محل مجتمع ذغال سنگ البرز شرقی شهرستان شاهرود آغاز کرده بود بعد از ظهر جمعه 14 تیرماه به کار خود پایان داد.
 
همچنین مخبرین کمیسیون های چهارگانه در روز دوم همایش با ارائه گزارشی اجمالی نتایج بررسی ها و مصوبات هر کمیسیون را به مدیران و معاونین حاضر ارائه کردند./977/ز502/س
                                                                                                                    
 
ارسال نظرات