۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۶۶۱
نماینده خبرگان رهبری:

جدایی دین از سیاست سوغات غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: جدایی دین از عالم سیاست و امور اجتماعی از سوغات غرب بوده در حالی که حکومت نتیجه عملی فقیه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش روحانیان شهرستان مراغه اظهار داشت: نقش روحانیت شیعه در عزت، اعتلاء و اقتدار مسلمانان منطقه غیرقابل انکار است، از این رو رسانه های غربی به دنبال تحریف تاریخ تشیع هستند.


وی با اشاره به توطئه های رسانه‌ای غرب در جهت تخریب وجهه موجه روحانیت در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی با تزریق میلیاردها دلار به شبکه های وهابی و بهائی درصدد تخریب شأن و جایگاه مرجعیت شیعه و البته ولایت فقیه هستند.


 امام جمعه مراغه با تأکید بر دشمن‌شناسی و بصیرت روحانیان و مبلغان دینی نسبت به مواضع خصمانه فرق انحرافی و ضاله تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال راه اندازی جنگ تمام عیار مذهبی در منطقه هستند، باید در منابر خود از آیات، روایات و سیره عملی و نظری اهل بیت(ع) استفاده کرده و به تبیین جایگاه ولایت فقیه بپردازند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که علمای شیعه در احیا و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) همواره پیشگام بوده اند، افزود: مردم باید اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار علما و روحانیان مشاهده و از آن ها الگوبرداری کنند، به عبارت دیگر بهترین شیوه تبلیغ دین، تبلیغ‌ عمل‌گراست.


وی با اشاره به این‌که هیچ رسانه ای به اندازه منبر و مسجد گویا و رسا نیست، گفت: یکی از اهداف دشمنان بیگانگی جوانان و نسل جدید جوامع اسلامی با مساجد و محافل مذهبی و در نهایت جدایی میان مردم و روحانیت است، باید دانست که مساجد باید در جایگاه و نقش اصلی خود باقی بمانند و بهره مندی از دیگر شیوه های نوین تبلیغی هیچ ایرادی ندارد.


نماینده خبرگان رهبری جدایی دین از عالم سیاست و امور اجتماعی را سوغات غرب دانست و ادامه داد: حکومت نتیجه عملی فقیه است و حاصل تمام ابواب فقه ما، حکومت، نظم و نظام اجتماعی است. آن عده که هنوز بر طبل گوشه‌نشینی روحانیت و عدم مداخله در امور سیاسی و اجتماعی می زنند، بد نیست که به نتیجه انتخابات 24 خرداد نیز نظاره کنند.


امام جمعه مراغه با تأکید بر نقش آفرینی جامعه روحانیت در مسیر ترویج ارزش های الهی و اخلاقی، گفت: جامعه بیش از هر زمان دیکری به راهنمایی، هدایت و ارشاد علمای دینی نیازمند است، رفتار و گفتار روحانیان بزرگ ترین تبلیغ دین در جامعه است.


همچنین سرهنگ عیسی هاتفی، فرمانده نیروی انتظامی مراغه و ایوب هاشمیان، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در آستانه ماه مبارک رمضان و برنامه های آینده خود پرداختند./935/پ203/س

ارسال نظرات