۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۷۶۱۰۹
امام جمعه آغاجاری:

حجاب مسأله ای فطری و مورد پذیرش همه ادیان آسمانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آغاجاری با بیان این که حجاب مسأله ای فطری و مورد پذیرش همه ادیان آسمانی است، گفت: اسلام کامل‎ترین تعریف را از حجاب به بشریت تقدیم کرد.
حجاب

حجت الاسلام منصور شنان نصاری، امام جمعه آغاجاری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این‎که در روایات علامت ایمان، عفت انسان معرفی شده است، اظهارداشت: از سویی دیگر علامت عفیف بودن انسان، ایمان فرد است و این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند. 

وی با بیان این که اسلام راه هایی را برای نشان دادن عفت قرار داده است، افزود: یکی از این راه ها حفظ حجاب برای زنان است.

حجت الاسلام نصاری ادامه داد: همچنین در روایات آمده که عفت مردان چشم بستن از نامحرم است.

امام جمعه آغاجاری حجاب را نشانه عفت در زنان دانست و گفت: بنا به روایات بانوان باید به اندازه گردی صورت حجاب را نگه دارند و رهبر معظم انقلاب فرموده اند که حجاب برتر برای زنان داشتن چادر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حجاب تنها در اسلام وجود دارد یا در دیگر ادیان نیز وجود داشته است، اظهارداشت: پیش از اسلام نیز  مسأله ای به نام حجاب با چنین لفظ و کلمه ای نبوده است، اما در عمل حجاب بود و آثار باستانی کشف شده به خوبی این مسأله را اثبات می کند.

حجت الاسلام نصاری با بیان این که  حجاب پیش از اینکه اثری اسلامی و دینی باشد عملی فطری انسانی است که زنان بدن خود را نسبت به نامحرم پنهان می کردند، تصریح کرد: حجاب پیش از اسلام نیز وجود داشته اما پس از ظهور اسلام تکمیل شد و اسلام کامل ترین تعریف را از حجاب به بشریت تقدیم کرد.

امام جمعه آغاجاری به تأثیر دین مبین اسلام بر مسائل گوناگون و داشتن برنامه برای آنها اشاره کرد و گفت: پیش از اسلام آیین و رسوم خوبی بوده اما برخی از آنها زوائد و حواشی داشته که پس از ظهور اسلام این حواشی و زوائد گرفته شد و برنامه ای ناب و سالم به جامعه جهانی ارائه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‎که «آیا پوشیدن مانتو به معنای بدحجابی است»، بیان داشت: به یقین چنین نیست و اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند چادر حجاب برتر است به این معنا است که گاهی اوقات انسان از نور خورشید تنها چند درصد از آن را دریافت می کند و برخی به دنبال 100 درصد آن هستند؛ به یقین بیشتر مردم حجاب را قبول دارند.

حجت الاسلام نصاری بر وجود حجاب در قرآن تأکید کرد و گفت: برخی افراد خیال می کنند که برای جهاد یا امر به معروف و نهی از منکر، نماز و روزه آیه در قرآن داریم اما برای اصل حجاب آیه نداریم، درحالی که در قرآن آیات بسیاری برای حجاب آمده است.

وی در پایان تصریح کرد: در جامعه اسلامی حیف است که شاهد برخی بدحجابی ها باشد؛ چرا که بد حجابی ها در شأن مملکت اسلامی و مملکت امام زمان(عج) نیست./9462/ت302/غ

ارسال نظرات