۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۷۶۲۶۴
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زابل:

تدبر در قرآن سبب رشد عملی و رفتاری جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زابل گفت: همان اندازه که در ماه رمضان تلاوت قرآن بیشتر می شود تدبر در قرآن باید بیشتر شود چرا که باعث رشد عملی و رفتاری در جامعه می شود.
 ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم هاشمی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زابل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زابل، با بیان این که روزه داری یک فرمان الهی است، گفت: روزه داری می تواند جنبه های اجتماعی و فرهنگی نیز داشته باشد از جمله آن درک نیازمندان، شناخت وضعیت اقشار کم درآمد جامعه و ایجاد روحیه ایثار و فداکاری است.

 

وی همچنین افزود: آمارها نشان می دهد که در ماه رمضان آسیب های رفتاری وناهنجاری های اجتماعی کاهش یافته است.

 

حجت الاسلام هاشمی ضمن تاکید به فروشندگان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه افراد موظفند همیشه و به خصوص در ماه مبارک رمضان حقوق شهروندی را رعایت کنند که از همه مهم تر فروشندگان مسؤول تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم هستند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زابل با برشمردن وظیفه مبلغان در این ماه عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نشر پیام های الهی و دینی به جامعه است که این وظیفه مهم و مسؤولیت خطیر بر عهده مبلغان گذاشته شده و جامعه پذیرای این پیام های دینی است.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که رسالت انبیاء بر عهده حوزه های علمیه است بیان کرد: از آنجایی که روحانیان جانشین با واسطه پیامبران الهی در میان مردم هستند باید طبق منش آن بزرگواران عمل کنند و حضور روحانیان در تمامی عرصه های اجتماعی و منحصر در مسجد نشود.

 

وی ادامه داد: آنچه مسلم است هدف از بعثت انبیا تربیت صحیح انسان، رشد و تعالی بوده و اکنون نیز حوزه های علمیه نیز این رسالت را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام هاشمی ماه مبارک رمضان را موقعیت مناسبی برای تدبّر در قرآن نام برد و عنوان کرد: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه نزول قرآن معرفی شده است و مومنین و مسلمانان در این ماه بیشتر به سمت آیات نورانی قرآن سوق داده می شوند ولی آنچه مهم است همان اندازه که تلاوت قرآن بیشتر می شود باید تدبر در آیات بیشتر شده تا باعث رشد عملی و رفتاری در جامعه اسلامی شود.940/ت303/ب

ارسال نظرات