۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۷۹۴۰۹
مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

هدف فرقه های انحرافی از بین بردن محتوای تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که دشمنان تشیع نمونه های گوناگونی برای از بین بردن محتوای شیعه ارائه کرده‌اند، گفت: دشمنان تشیع با استفاده از ادیان گذشته فرقه ها و نحله های جدید و نو را عرضه می‌کنند.
گنجي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در همایش یک روزه مسؤولان کانون های فرهنگی مساجد این استان با موضوع «فرقه های نوظهور» اظهار داشت: اکنون رخنه فرقه‌ها و نحله‌های نوظهور و انحرافی به ویژه در جامعه شیعی در جوامع اسلامی زیاد شده است.
 
گنجی افزود: هیچ زمانی از عصر غیبت صغری تاکنون نفوذ جامعه شیعی و اسلامی در بلاد انسانی به اندازه زمان حاضر نبوده است؛ چرا که اکنون سازمان ملل، شورای امنیت و نیز گروه 1+5 هر روز به سبب قدرت جامعه شیعی مستأصل هستند و خود به قدرت این جامعه اعتراف دارند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: محتوای شیعه همان است که چند سال پیش فوکویاما در کنفرانس صهیونیست‌ها در اورشلیم مطرح و اعلام خطر برای استکبار کرد و نقطه‌ای برای آغاز حرکت دشمنان شد که در سنگر استحاله و نابودی شیعه از درون قرار بگیرند.
 
وی با بیان این که هدف دشمنان عوض کردن شعارها و شعورهای شیعه است، گفت: بهترین راه برای جنگ نرم و حرکت مرموز این است که مدل‌های جدید انحرافی را به جای مدل‌های اصیل شیعی دخالت دهند؛ بدین معنی که اگر شیعه می‌گوید منتظر امام زمان(عج) باشید، تفکری به وجود بیاید که بگوید منتظر بهاءالله باش و امام زمان این فرد است.
 
گنجی ادامه داد: اگر شیعه معتقد به فرهنگ شهادت‌طلبی و تئوری جهاد اکبر و جهاد اصغر است، در مقوله شیطان‌پرستی می‌گویند چیزی به نام جهاد اکبر و جهاد اصغر وجود ندارد و در این دنیا باید خوش باشیم و کارهایی انجام دهیم که سبب شادی می‌شود؛ بنابراین به سبب تحول درونی منفی قهقرایی و استحاله مکاتب به حق شیعی نمونه های مسموم و پوشالی ارائه دهند و مدل‌های محتوایی و کیفی را از بین ببرند.
 
وی با بیان این که دشمنان تشیع نمونه های گوناگونی برای از بین بردن محتوای شیعه ارائه کرده‌اند، افزود: دشمنان تشیع در ابتدا از ادیان گذشته استفاده می‌کنند و با استفاده از آن، ادیان جدید را عرضه می‌کنند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهائیت و وهابیت به عنوان یکی از فرقه ها و نحله های انحرافی به کلی سیاسی و زیر نفوذ انگلیس در کشورهای اسلامی است که هر دو در غرب کشور رخنه دارند.
 
 
ملت هایی که سابقه وهابی گرایی دارند به شدت از این فرقه بیزار هستند
 
گنجی با بیان این که وهابیت همان طالبان افغانستان یعنی اسلام گرایی افراطی، خشک و بدون روح است، گفت: کشورهایی که سابقه وهابی‌گرایی بسیاری دارند به شدت از این فرقه بیزار هستند.
 
وی با بیان این که در کشورهایی که تحت تأثیر وهابیت هستند، هر روز این تأثیر بیشتر می‌شود، افزود: کشورهای آفریقایی پس از استعمار فرانسه تحت استعمار وهابیت قرار گرفتند و سیاست وهابیت نیز بر این است که دانش آموز یا طلبه‌اش پس از تحصیل عرصه تبلیغ را باید جدی بگیرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما به عنوان متولیان عرصه تبلیغ فرهنگ شیعی باید خیلی جدی‌تر وارد عرصه شویم و بتوانیم در برابر فرق و نحله‌های انحرافی و ضاله ایستادگی کنیم.
 
گنجی با بیان این که شیطان‌پرستی فرقه ای نوظهور و مدل دیگری از اهداف دشمنان شیعه که بسیار خطرناک تر از فرق انحرافی سنتی است، گفت: در کشور برخی از استان ها تأثیر گرفته از فرق و ادیان انحرافی نوظهور و سنتی هستند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که بیش از 20 شبکه مروج مسیحیت تبشیری در ماهواره‌ها وجود دارد، افزود: شبکه‌های مبلغ و مروج وهابیت نیز در ماهواره‌ها فعال هستند که ما غافل از آن هستیم؛ بنابراین باید توجه جدی به این مسأله صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: در حوزه متربیان که همان دانشجو، جوان و نوجوان است باید پادزهری برای زهر فرقه‌های ضاله و انحرافی وجود داشته باشد که در این راستا باید بدانند یکی از خطرات فراروی ایشان تشتت اعتقادی و ذهنی است؛ چرا که انسان با اعتقاداتش زندگی می کند و باید دارای اعتقادات واحدی باشد.
 
گنجی با بیان این که جوانان باید با مطالعه به پیش بروند و متأثر از تعالیم قرآنی باشند، تأکید کرد: اگر جوانان مطالعه دقیق قرآن، تاریخ اهل بیت(ع)، تکیه بر زیبایی‌های دین مبین اسلام و مذهب به حق شیعه و نوع نگاه متفکران قرن بیستم پس از رنسانس به مذهب شیعه را در نظر داشته باشند، به یقین در برابر مباحث انحرافی بیمه می‌شوند./9457/پ202/غ
ارسال نظرات