۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۸۰۳۹۲
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی:

انعطاف پذیری حوزه سبب رشد و بالندگی آن شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: انعطاف پذیری حوزه علمیه و هجرت علمای بزرگ و اندیشمندان فرهیخته از مکانی به مکان دیگر، از دیگر عوامل حفظ رشد و بالندگی حوزه بوده است.
هفتمين اجلاس مديران و نمايندگان جامعه المصطفي العالميه در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی، در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی العالمیه که پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی المصطفی در قم برگزار شد، گفت: اصالت جامعةالمصطفی اصالتی حوزوی است.
وی افزود: خداوند در میان بیش از پنج میلیارد انسان بر ما منت نهاد تا در نهادی وابسته به حوزه علمیه خدمت کنیم که در قله آن امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قرار دارند.
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی، با اشاره به سیر تاریخی حوزه علمیه از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: حوزه علمیه قم میراث‌دار حوزه علمیه‌ای است که حرکت خود را از مسجدالنبی آغاز و با توجه به فشار بسیار زیادی که در تاریخ بر آن وارد شده، همواره مسیر رشد و تکامل خود را پیموده است.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی پیوستگی حوزه‌های علمیه با وجود نقل مکان‌های متعدد را یکی از دلایل حفظ روند بالندگی حوزه علمیه برشمرد و گفت: انعطاف پذیری حوزه علمیه و هجرت علمای بزرگ و اندیشمندان فرهیخته از مکانی به مکان دیگر، از دیگر عوامل حفظ رشد و بالندگی حوزه بوده است.
وی افزایش توانمندی مدیران و نمایندگان المصطفی، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بین‌المللی، بسترسازی ارتباط مستمر و هدفمند میان صف و ستاد و آشنایی و تبیین مسائل امنیتی و بین‌المللی را از جمله اهداف برگزاری هفتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی عنوان کرد.
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی ابراز داشت: تبیین آخرین تغییرات و تحولات در سیاست‌ها و خط مشی المصطفی، تبادل نظرات و تجربیات در سطح کلان المصطفی، تشریح برنامه‌های بخش‌های تخصصی ستاد، تشریک مساعی و اندیشه میان مدیران ستاد و صف، تقویت و توسعه ارتباط میان مدیران صفی و ستادی و نیز بازخوردگیری از سیاست‌های ابلاغی از دیگر اهداف مهم برگزاری این اجلاس به شمار می‌آید.
وی آشنایی مدیران با آخرین تحولات در برنامه‌های کلان المصطفی را یکی از نتایج برگزاری این اجلاس دانست و خاطرنشان کرد: تبیین نحوه رتبه‌بندی واحدها و شناسایی اشکالات آن در حوزه‌های تخصصی و تقویت و توسعه درک متقابل نیروهای صف و ستاد از دیگر نتایج برگزاری این اجلاس خواهد بود.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که برای برگزاری هفتمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی صورت گرفته است، بیان داشت: طرح موضوع در هیأت رییسه و تعیین سیاست‌های کلان، تعیین محورهای اصلی اجلاس و برگزاری کمیته‌های متعدد در بیش از دو ماه جهت برنامه‌ریزی برگزاری هر چه بهتر اجلاس، از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.
وی با بیان این‌که رتبه‌بندی نظام جامع آموزشی محور اصلی هفتمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی است، گفت: پرهیز از تشریفات، تأکید بر اصالت‌های حوزوی، تکریم میهمانان و متنوع و شفاف بودن برنامه‌ها از سیاست‌های اصلی برگزاری این اجلاس به شمار می‌آید.
گفتنی است، ارائه گزارش حجت‌الاسلام علمی، معاون آموزش، حجت‌الاسلام رجایی، معاون پژوهش و رؤسای ادارات کل صیانتی و دانشگاه مجازی المصطفی(ص) از جمله برنامه‌های روز اول این اجلاس دو روزه به شمار می‌روند.
شایان ذکر است، ارائه گزارش و تبادل نظر حجت‌الاسلام صالح، معاون فرهنگی، تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) و ارائه گزارش معاون اداری مالی و رؤسای مراکز توسعه و فناوری و توسعه منابع انسانی همچنین مرکز امور طلاب و خانواده، برنامه‌های دومین روز هفتمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی(ص) را تشکیل می‌دهند./907/پ203/ن
ارسال نظرات