۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۰۹۳۶
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

طرح معرفت افزایی اساتید دانشگاه تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ طرح معرفت افزایی اساتید دانشگاه تبریز و شرکت هفت هزار و 500 دانشجو در طرح ضیافت اندیشه منطقه 13 از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طرح معرفت افزایی اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز در قالب سه کلاس 16 ساعته و دوره های تاریخ و فلسفه علم، اخلاق حرفه ای و اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی و کارگاه های فرهنگی با موضوعات آسیب شناسی ماهواره و اینترنت، سیاست خارجی جمهوری اسلامی و نقد سریال های ماهواره ای آغاز شد.


این کارگاه ها که در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار خواهند شد از اساتیدی همچون حجت الاسلام دکتر کریمان مجد، دکتر علیرضا داودی و دکتر جواد منصوری دعوت شده است.


این گزارش می افزاید: برگزاری کارگاه ها به این شیوه عملی نو و بدیع است که در ابتدای راه نیازمند بهره گیری از تجربه ها و استفاده از بازخورد ها و نظرات همه دلسوزان دانشگاهی می باشد. سعی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز بر آن است که در این کارگاه ها موضوعات متنوع با رویکرد های دینی، اجتماعی و فرهنگی با دعوت از استادان خبره و صاحب فن در محل دانشگاه به صورت چالشی برگزار شود.


بازدید اعضای بسیج رسانه‌ای کشور از موزه‌ی علما و مفاخر آذربایجان


علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این بازدید، با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط این اداره‌ی کل درخصوص معرفی نمادهای عزت و سرافرازی ایران اسلامی، ‌اظهار داشت: آذربایجان و در راس آن تبریز مهد پرورش عالمان و عارفان و مجاهدین بزرگی است که جهان نیازمند تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگواران است.


وی با اشاره به مراحل اجرای طرح مفاخر آذربایجان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی گفت: این طرح جامع با هدف بازشناسی و آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان‌، با راه و روش بزرگان علم و عرفان و ‌نشر آموزه‌های متعالی قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) در سه بخش عالمان دینی و عارفان اسلامی، شاعران و نویسندگان و شهیدان و هنرمندان در حال اجراست.


داننده با باین این‌که برای ایجاد این موزه موقت با50 اثر هنری و 50 زندگینامه از علمای استان 35 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: موزه علما و مفاخر آذربایجان در محل موقت خود با هدف اجرای بخش اول طرح مفاخر آذربایجان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی ایجاد شده است.


شرکت 32 هزار نفر در طرح‌های اوقات فراغت مساجد آذربایجان شرقی


محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از ارائه خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی ، دینی و قرآنی به بیش از 32 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در قالب طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها خبر داد.


اظهار داشت: طرح اوقات فراغت آسمانیها در سطح 400 باب از کانونهای مساجد این استان برگزار و به بیش از 32 هزار نفر از جوانان و نوجوان خدمات ارائه می شود.


وی طرحهای اوقات فراغت را به منزله ایجاد پلی میان مسجد و نوجوانان و جوانان دانست و گفت: نوجوان و جوانان با شرکت در این طرحها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در یک فضای معنوی و مطمئن در مسجد و کانون بهره‌مند می‌شوند.


هادی‌نیا با بیان اینکه، این طرحها از دهم تیرماه شروع شده و تا بیستم شهریور ماه ادامه می‌یابد، افزود: با توجه به تقارن تابستان امسال با ماه مبارک رمضان، برنامه‌های قرآنی این کانونها غنی و برجسته بود.


وی برگزاری طرح قرانی 1446 را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: این طرح با موضوع حفظ جزء سی ام قران در 95 باب از کانونهای فرهنگی هنری فعال در زمینه قرآن اجرا شد.


هادی‌نیا افزود: تشکیل کلاسهای قرآنی، طرح 1446، کلاسهای احکام وعقاید، برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی ، کلاسهای مهارت آموزی، مهارتهای زندگی و فنی حرفه ای، اعزام مدیران مسئول و مسئولین کتابخانه ها و نیز اعضای طرحها به اردوی مشهد مقدس، طرح تلاوت و تفسیر قران کریم و محافل انس با قران به همراه تجلیل از نفرات برتر قرانی و نیز برگزاری جشنواره قرانی و نهج البلاغه مدهامتان در 8 شهرستان و مرکز استان و جشنواره سرود روستایی از جمله برنامه ها و رشته های آموزشی طرحهای اوقات فراغت کانونهای مساجد استان به شمار می روند.


شرکت هفت هزار و 500 دانشجو در طرح ضیافت اندیشه منطقه 13

حجت‌الاسلام حسین فرج‌زاده، مسؤول نهاد رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس رؤسای و معاونان فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 13 کشور در تبریز، اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی راهکارهای ترویج سبک زندگی اسلامی در دانشگاه‌ها برگزار می شود.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: موارد 29 گانه سبک زندگی اسلامی از دیدگاه رهبری استخراج شده و باید با مشورت صاحب نظران حوزه و دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نسبت به ترویج آن اهتمام داشت.


حجت الاسلام فرج‌زاده با تأکید بر اتخاذ روش‌های به‌روز و جذاب در تحقق مطالبات و دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب از دانشگاه ها گفت: برای کارکرد بهتر فرهنگی در دانشگاه‌ها مسؤولان فرهنگی علاوه بر دانشجویان باید برای اساتید و کارمندان نیز برنامه‌های فرهنگی تدارک ببینند.


وی در ادامه از برگزاری طرح ضیافت اندیشه برای هفت هزار و 500 نفر از دانشجویان منطقه خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی و عقیدتی، اردوی زیارتی فرهنگی مشهد و انتظار ویژه نامه ها و نشریات مختلف تنها گوشه ای از فعالیت های نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 است.


همچنین صمد مؤمن بالله، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولیت اصلی فرهنگی در دانشگاه‌ها بر عهده روسای واحد است و تغییرات مثبت فرهنگی انجام شده در واحدها باید مشهود باشد.


وی با بیان این‌که در شورای انتصابات دانشگاه‌ها سابقه فرهنگی افراد نیز مورد توجه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: روسای واحدها در شورای فرهنگی عمومی شهرها عضو هستند که این امر موجب تعامل گسترده رؤسای واحدها با سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی استان شده است.


همچنین عبدالحسین رسولی‌نژاد، دبیر منطقه13 دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با بیان این‌که هدف معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی جذب حداکثری دانشجویان است، اظهار داشت: پر کردن اوقات فراغت دانشجویان و پیاده‌سازی دغدغه‌های نظام اسلامی نیز از دیگر اهداف معاونت فرهنگی به شمار می‌آید./935/پ203/س

ارسال نظرات