۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۱۰۱
سفیر سابق ایران در چین:

حذف اسلام از جامعه ایران همواره مورد نظر غرب بوده است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق ایران در کشورهای چین و پاکستان گفت: دول مستکبر و استثمارگر هیچ گاه از تلاش برای سلطه بر ایران منصرف نشدند.
اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست سیاسی با موضوع «سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» از جمله کارگاه های طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز امروز با حضور دکتر جواد منصوری، سفیر سابق ایران در کشورهای چین و پاکستان در دانشگاه تبریز برگزار شد.


منصوری در این نشست که با شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز برگزار شده بود، به وقایع نگاری سیاست روز در دوران مشروطه پرداخت و اظهار داشت: بعد از مشروطه یک جریانی در کشور به وجود آمد که ضدسلطه و ضدانگلیس بود.


وی با اشاره به کودتای 28 مرداد گفت: این کودتا سرآغاز دورانی بود که قرار بود رهبریت کشور ایران تا ابد در دست غربی ها باشد، در حقیقت حذف اسلام از جامعه ایران و به دست گرفتن مراکز علمی، دفاعی و نظامی کشور محور اول و دوم کودتای 28 مرداد بوده است.


سفیر سابق ایران در کشورهای چین و پاکستان ادامه داد: دول مستکبر و استثمارگر هیچ گاه از تلاش برای سلطه بر ایران منصرف نشدند و امروز هم بیش از پیش به فکر تسلط بر ایران بوده و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت می کنند.


وی انقلاب مردم ایران را سرآمد تمام انقلاب های دنیا عنوان کرد و ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از اول یک محور ثابت داشت که آن هم اسلام، استقلال و دفاع از مظلومان بود و تا به امروز هم از این سیاست خود عدول نکرده و بیش از پیش در این راه مستحکم گام برداشته است.


همچنین نشستی فرهنگی با موضوع «آسیب شناسی ماهواره و اینترنت» ازجمله کارگاه های طرح معرفت افزایی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تبریز با حضور دکتر علیرضا داودی صبح امروز در تالار شهید شفایی برگزار شد.


علیرضا داودی در این نشست که با شرکت اساتید دانشگاه تبریز برگزار شده بود با تعریف رسانه و جایگاه کنونی آن، به میزان پذیرش رسانه ها در جوامع مختلف پرداخت و با پرداختن به مولفه های راهبردی در جنگ نرم، رسانه را از جمله ابزارهای مهم و تاثیرگذار حملات نرم عنوان کرد.


داودی در این نشست که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شده بود، به تشریح نوع حملات نظامی و رسانه ای پرداخت و با بیان تفاوت های این دو حمله، گفت: تلفات حملات فرهنگی(نرم) برخلاف تلفات حملات جنگ سخت که مبارز و شهید محسوب می شوند، افتخارآمیز و غرورآور نیست، بلکه این کشته های جنگ نرم سربار جامعه محسوب می شوند.


این پ‍‍‍ژوهشگر حوزه رسانه در ادامه ابراز داشت: تا قرن بیستم بعد از اینکه توپ های جنگی علیه یک کشور یا ملتی آتش افروزی می کرد رسانه ها به انعکاس این هجوم و درگیری می پرداختند، ولی در تمامی جنگ افروزی های بعد از قرن بیستم اول رسانه ها علیه یک کشور به فعالیت و هجمه می پردازند سپس توپخانه های استعمارگران شروع به دریدن قلب ملت ها می کنند!/935/پ203/ج

ارسال نظرات