۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۸۱۷۱۰

چند خبر کوتاه از خوستان

خبرگزاری رسا ـ آبادان میزبان خدام حرم رضوی، و برگزاری 17 گفتمان دینی در مسجد چم گلک اندیمشک، اعزام 3 هزار خوزستانی به مشهد مقدس عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل عساکره، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، با اشاره به ویژه برنامه های دهه کرامت در این شهرستان ابراز داشت: از 16 تا 26 شهریورماه و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام  رضا(ع) برنامه های گوناگونی در آبادان برگزار می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با بیان این که زمانی بزرگداشت دهه کرامت به صورت مطلوب برگزار می شود که ادارات و نهاد ها دولتی و خصوصی وارد کار شوند، اظهار داشت: در این زمینه از ادارات درخواست شده تا در زمینه برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر ویژه برنامه‌ ها این دهه همکاری لازم را کنند.

وی همچنین با اشاره به این که هرساله در دهه کرامت آبادان میزبان خدام حرم رضوی است، بیان داشت: مراسم ورود نمادین خدام حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همزمان با نخستین روز دهه کرامت در شهرستان آبادان برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در دهه کرامت خاطرنشان کرد: آذین بندی خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی و جشن های محوری از مهم ترین برنامه ها برای بزرگداشت دهه کرامت خواهند بود.

عساکره درادامه تصریح کرد: میادین، خیابان‌های و جاهایی که به نام امام رضا(ع) در آبادان وجود دارد به مناسبت این دهه آذین‌بندی و نصب پرچم از سوی شهرداری آبادان آذین بندی خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: برای قدمگاه امام رضا(ع) در آبادان نیز برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسمی به مناسبت دهه کرامت انجام خواهد شد.

برگزاری 17 گفتمان دینی در مسجد چم گلک اندیمشک

حجت‌الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، از برگزاری 17 گفتمان دینی در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک چم گلک این شهرستان خبر داد.

وی افزود: 17 گفتمان دینی با موضوعات «زن و مرد مایه آرامش یکدیگرند، برای آرامش به محبت نیاز است، زن و مرد لباس یکدیگرند، زن حافظ حقوق همسر می‌باشد، هفت دستور ویژه برای زن، عدالت در مورد همسر، دادگاه خانواده، زن و مرد از نظر جمعی متفاوت اند، با زنان خوب معاشرت کنیم، مرد بر زن تسلط دارد، اگر زن نافرمانی کند، زن مسحور زیبایی، نفرت مرد جاهل از زن، محازن زن، زن و فعالیت‌های اجتماعی، حیا زن از برخورد با نامحرم و الگوی قرآنی برای حرف زدن با نامحرم» ویژه خواهران در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک چم گلک اندیمشک برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک اظهار داشت: این گفتمان‌ها ویژه خواهران شهرک چم گلک اندیشمک اجرا و تا پایان سال جاری ادامه دارند.

اعزام 3 هزار خوزستانی به مشهد مقدس

عبدالرضا حاجتی، مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با بیان این که در سال جاری قرارگاه راهیان نور استان جهت زیارت امام علی ابن موسی الرضا(ع) اقدام به برگزاری اردوهای زیارتی کرده است، خاطرنشان کرد: در این اردوها بیش از 3 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به این که اردوها از 26 مرداد آغاز شده و تا 19 شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: 3 هزار نفر در 9 دوره اعزام و هر دوره به مدت چهار روز طول خواهد کشید و افرادی که به این سفر اعزام شده اند، نوجوانان و جوانان شهرهای مرزی و مناطق محروم هستند.

حاجتی در ادامه بیان داشت: همچنین افزون بر این 3 هزار نفر برای هزار نفر دیگر تسهیلات اسکان از سوی سپاه استان آماده شده که در مجموع 4 هزار نفر خواهند بود.

مسؤول اردویی و راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اردوهای دانش آموزی تصریح کرد: امسال همچون سال های گذشته اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 13مهر آغاز و سهمیه استان خوزستان از این اردوها، اعزام 55 هزار نفر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: سال های گذشته استان خوزستان در اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی رتبه چهاردهم را کسب کرده بود اما در سال 91 رتبه دوم را کسب که بزودی از صورت قرارگاه راهیان نور کل کشور به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

مسؤول اردویی و راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در پایان تأکید کرد: امسال برای نخستین بار جهت بزرگداشت شهدای قرارگاه سری نصرت، اردوهای راهیان نور هور در بهمن ماه سال جاری برگزار که 1280 نفر در اردوهای یک روزه به مکان قرارگاه نصرت در هور اعزام می شوند./9458/د101/غ

ارسال نظرات