۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۰۵۸
مدیر حوزه علمیه قم خبر داد؛

استخراج صد عنوان از مطالبات مقام معظم رهبری از سوی حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با بیان این‎که پس از سفر رهبری به قم ستاد پیگیری مطالبات ایشان تشکیل شد، گفت: در قدم نخست حدود صد عنوان از عناوین مورد نظر رهبری در سفر به شهر مقدس قم استخراج و به دفتری رهبری و شورای عالی حوزه ارسال شد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم در دومين همايش ياوران خورشيد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در اجلاس مدیران استانی حوزههای علمیه که پیش از ظهر امروز، ششم شهریور ماه در مجتمع فرهنگی و هنری یاوران مهدی(عج) برگزار شد، به ارائه گزارش درباره پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پرداخت.

وی گفت: در سفر پربرکت و نورانی رهبری در سال 89 به شهر مقدس قم فصل جدیدی در حوزه علمیه گشوده شد که با تدبیر شورای عالی حوزه و مرکز مدیریت حوزههای علمیه ستادی با نام ستاد پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

حجتالاسلام فرخ فال تصریح کرد: یکی از جلسات پررونق که با حضور فعال بیشتر معاون مرکز مدیریت حوزههای علمیه تشکیل شده ستاد پیگیری از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که اعضا در این جلسات حضور بسیار فعال و خوبی دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه تاکنون سی و شش جلسه در ستاد پیگیری مطالبات رهبری برگزار شده است، اظهار داشت: در قدم نخست حدود صد عنوان از عناوین مورد نظر رهبری در سفر به شهر مقدس قم استخراج و به دفتری رهبری و شورای عالی حوزه ارسال شد.

وی یادآور شد: همچنین پیش طرحهای نیز به عنوان طرحهای مقدماتی که پنجاه و دو طرح بود با حواشی تهیه و به شواری عالی داده شد.

حجتالاسلام فرخ فال با بیان اینکه در مرحله سوم طرحها با هم ادغام شدند، ابراز داشت: به سبب کمبود بودجه طرحها در هم ادغام شدند تا قابل اجرا شوند و با سی و نه طرح به شواری عالی داده شد که از سوی این شورا نیز مورد تأیید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شواری عالی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است، در جامعه مدرسین نیز شورای متشکل از جامعةالمصطفی‌، دفتر تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مرکز خدمات حوزه‌ها با ریاست آیت‌الله حسینی‌ بوشهری با عنوان شورای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری هشت کمیسیون برای پیگیری مطالبات رهبری، گفت: با ریاست مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور، دبیری حجتالاسلام عماد و مشارکت مراکز حوزوی این مطالبات با قوت در حال پیگیری است./993/پ202/ع

ارسال نظرات