۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۸۲۸۵۸

درگیری درون سازمانی در اشرف

خبرگزاری رسا ـ یکی از مسئولان دولت عراق تایید کرد که در مشاهدات اولیه جنازه دست کم ۵۲ نفر در قرارگاه اشرف پیدا شده است.
سازمان ملل متحد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در پی اتفاقات مرگبار اردوگاه اشرف در نزدیکی بغداد  و کشته شدن ده ها نفر از اعضای مجاهدین(منافقین) خلق در روز اول سپتامبر، نمایندگان سازمان ملل متحد و دولت عراق  از این اردوگاه بازدید کردند.


به گزارش دویچه وله آلمان؛ نمایندگان سازمان ملل و دولت عراق، روز دوشنبه (2 سپتامبر/11 شهریور) نیز از این محل بازدید کردند. پس از انکارهای نخستین، یکی از مسئولان دولت عراق تایید کرد که در مشاهدات اولیه جنازه دست کم 52 نفر در قرارگاه اشرف پیدا شده است.

یک فرمانده ارشد پلیس نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، آمار منتشر شده از سوی سازمان مجاهدین(منافقین) خلق در مورد شمار کشته شدگان را درست خواند.


این فرمانده ارشد پلیس، عضو کمیسیونی است که از سوی نوری مالکی، ‌نخست وزیر عراق برای رسیدگی به کشتار در این ارودگاه، تشکیل شده است. بر طبق موازین بین المللی و تعهدات قبلی، دولت عراق مسئول حفاظت از جان اعضای این سازمان تروریستی در دو قرارگاه اشرف و لیبرتی می باشد.


دویچه وله در ادامه افزود: دولت عراق همچنان تاکید دارد که کشتار مجاهدین در پی درگیری درونی رخ داده و حمله ای از بیرون صورت نگرفته است. همچنین در تصاویر منتشر شده جای اصابت گلوله در پیکر قربانیان دیده می‌شود. به گفته شاهدان در زمان کشتار، برخی از قربانیان، دست بند بر دست داشته اند.


قابل ذکر است بر اساس شواهد، گمانه زنی می شود که برخی از اعضای منافقین در پی مخالفت با سران این سازمان در کمپ اشرف، با آنها درگیر شده و سپس به روی هم آتش گشوده اند. البته برخی کارشناسان نیز بر این عقیده اند از آنجایی که برخی افسران دون پایۀ حاضر در کمپ از کشته شدگان می باشند، این احتمال وجود دارد که منافقین برای پاک سازی درون سازمانی دست به این اقدام زده و با ایجاد انفجارهایی سعی در پوشاندن اصل واقعه  داشته اند.


به گفته دویچه وله؛ الینا نبعه، سخنگوی کمیسیون تحقیق سازمان ملل در بازدید از قرارگاه اشرف اعلام کرد: این کمیسیون وظیفه روشنگری درباره حادثه اخیر را بر عهده ندارد. بازدید نمایندگان سازمان ملل جنبه انسان دوستانه داشته و این سازمان تنها در پی کمک رسانی است. به تاکید وی: تحقیق رسمی در حیطه کار این گروه نیست.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات