۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۰۱۳

مجلس بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در زادگاهش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در شهرستان آذرشهر برگزار شد.
شهيد مدني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی و امام جمعه شهید تبریز شب گذشته در مسجد جامع شهرستان آذرشهر با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه علما و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید باقری بنابی، از علمای مجاهد و انقلابی تبریز در این مراسم با بیان این‌که شهدای محراب سند مظلومیت ملت ایران در مقابله با سلطه‌گری استکبار جهانی است، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب دشمنان زهر کینه خود را با ترور شخصیت های ارزشمند نظام از جمله شهیدان قاضی و مدنی ریختند.


وی خاطرنشان کرد: این انقلاب با مجاهدت علمایی به ثمر نشسته که هیچ ادعایی نداشتند، جز خدمت به مردم و اعتلای نام اسلام و مکتب تشیع در سراسر جهان، شهدای محراب با فدای جان خود نشان دادند که روحانیت شیعه نه تنها در گفتار، بلکه در عمل پیشگام در شهادت‌طلبی و نثار جان در راه ارزش‌هاست.


یار دیرین شهید آیت الله مدنی گفت: آن روحانی مجاهد در هر شهر و دیاری که مآموریت می یافت، منشاء خیر و برکات بسیاری بود، حسن خلق، تواضع و مردم‌داری شهید مدنی موجب محبوبیتش در میان اقشار مختلف مردم بود، اما منافقان کوردل هیچگاه تاب و تحمل وجود چنین شخصیت وارسته‌ای را نداشتند.


حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید باقری بنابی با بیان این‌که شهید مدنی ولایت‌مداری را بزرگترین افتخار و شهادت را بزرگترین آرزوی خود می دانست، افزود: آیت الله مدنی در ولایت‌مداری بر دیگران سبقت می گرفت و امر امام راحل را امر نائب حضرت ولی‌عصر(عج) می دانست، همین امر موجب ماندگاری این شخصیت آسمانی بود.


این روحانی انقلابی و مجاهد منطقه آذربایجان با تأکید بر تداوم راه و آرمان شهدای محراب تصریح کرد: بزرگ شهید محراب مولای متقیان، حضرت علی(ع) است، شهدای محراب انقلاب نیز با ادامه مولا و متقدای خود توانستند سعادت ابدی را هم برای خود و هم برای ملت ایران به ارمغان آورند.


گفتنی است، این مراسم معنوی که به همت دفتر امام جمعه و فرمانداری آذرشهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و خانواده های شهدای برگزار شد، با استقبال اقشار مختلف مردم همراه بود./935/پ203/ع

ارسال نظرات