۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۸۱۶
با حضور رییس مرکز تخصصی مهدویت؛

مراسم اختتامیه دوره‌های مهدویت کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان گفت: در حال حاضر 20 هزار نفر قرآن آموز کاشانی تحت پوشش برنامه‌های ستاد قرآن مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری کاشان قرار دارند.
حجت الاسلام باغستاني

حجت الاسلام علی باغستانی، مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری کاشان، در حاشیه اختتامیه جشنواره ورزشی ستاد ورزش این مؤسسه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار نفر قرآن آموز کاشانی تحت پوشش برنامه‌های ستاد قرآن این مؤسسه قرار دارند. این تعداد هنرآموز کاشانی در تعطیلات تابستان و در 12 ماه سال در کلاس‌های مختلف قرائت، حفظ، تجوید، تفسیر، پژوهش و تدبّر در قرآن شرکت دارند.

 

وی افزود: بیش از یکهزار نفر از 180 کانون فرهنگی از 220 کانون فرهنگی شهرستان کاشان در مسابقات نسیم قدر ماه مبارک رمضان امسال همراه با مسابقه نقاشی قرآن شرکت داشتند.

 

به گفته وی از 220 کانون فرهنگی هنری شهرستان کاشان حدود 60 کانون تخصصی در زمینه های مهدویت، غدیر، قرآنی، ورزشی، فعالیت دارند و 180 جلسه فرهنگی ومذهبی به ثبت رسیده و دارای کد زیر پوشش این مؤسسه هستند. 

 

حجت الاسلام باغستانی با اشاره به فعالیت 5 ستاد مستقل در مؤسسه هم اندیشی‌ کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان ‌کاشان گفت: ستادهای، مهدویت، غدیر، ورزش و قرآن به صورت مستقل و تخصصی افزون بر تعطیلات تابستان و ایام فراغت، در 12 ماه سال فعالیت دارند. 

 

به گفته وی ستاد ورزش این مؤسسه تعطیلات تابستان امسال افزون بر دومین سال فعالیت مدارس فوتبال و مدارس رزمی در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز خواهران و برادران در قالب جشنواره ورزشی فعالیت های چشمگیری برای پر کردن اوقات فراغت  حدود 20 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان داشته است.

 

مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری کاشان، برگزاری اولین دوره مهدویت، ویژه خواهران در سال جاری خبر داد و افزود: اولین دوره مهدودیت ویژه خواهران توسط ستاد مهدویت این مؤسسه زیر نظر مرکز تخصصی مهدویت استان قم برگزار شد و دومین دوره آن نیز برای خواهران و برادارن مهرماه امسال برگزار خواهد شد که تاکنون نزدیک به 400 نفر برای شرکت در دوره دوم مهدویت در کاشان ثبت نام نموده اند.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم اولین دوره فارغ التحصیلان  مهدودیت در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه 40 نفر از فارغ التحصیلان اولین دوره مهدودیت در مهرماه امسال  با حضور با حضور آیت الله کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام باغستانی، برگزاری مسابقات ورزشی‌ پهلوانی جام غدیر، اجرای نمایش‌نامه، همایش روی‌دست آفتاب با حضور علما و برخی‌از مراجع، اردوهای فرهنگی درون و برون شهری تابستانی از جمله بازدید از اماکن تاریخی شهرستان و مشهد مقدس را ازجمله فعالیت‌های ستاد غدیر این مؤسسه برشمرد.

 

وی، همچنین با اشاره به فعالیت های علمی و آموزشی مؤسسه هم اندیشی‌کانون‌های فرهنگی هنری کاشان گفت: تشکیل کارگروههایی در زمینه پژوهشی ویژه مدیران مسؤول کانون‌ها، کارگاه آموزشی نحوع مدیریت، برنامه های چهره به چهره فرهنگی و... از جمله برنامه های علمی و آموزشی این مؤسسه است.

 

مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری کاشان یاد آور شد: بالغ بر 400 میلیون تومان از محل کمک های خیرین، از ابتدای تابستان تا کنون برای برنامه های کانون های فرهنگی تحت پوشش مؤسسه هزینه شده است.

 

قابل ذکر است، مؤسسه هم اندیشی کانونهای فرهنگی کاشان در سال 78 توسط سردار دقیق و جمعی از دوستداران به نظام و انقلاب اسلامی با نام اتحادیه کانونها و مراکز فرهنگی کاشان تشکیل شد و در حال حاضر این مرکز با نام مؤسسه هم اندیشی کانونهای فرهنگی کاشان به عنوان یک ستاد مردم نهاد به ثبت رسیده است که از ابتدای تأسیس مؤسسه، آیت الله یثربی(ره) بر مجموعه  نظارت و پشتیبانی داشتند و در حال حاضر نیز مستقیماً  زیر نظر آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اداره می شود.

 

مؤسسه هم اندیشی کانونهای فرهنگی کاشان دارای اساسنامه، هیأت امنا و هیأت مدیره است که اعضای هیأت مدیره 7 نفر عضو اصلی ویک نفر بازرس هستند که مدیر مسؤولان کانونها در مجمع عمومی هر سه سال یک بار در انتخابات این مجمع با رأی گیری اعضا را انتخاب می کنند.

 

مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان زیر نظر مستقیم آیت الله نمازی و دارای یک هیأت امنا است که در این هیات امنا نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، یک نفر از اعضای  شورای شهر، 4 نفر از معتمدین شهرستان  و یک هیأت مدیره که در مجمع عمومی انتخاب می شوند./939/پ202/س

 

 

 

ارسال نظرات