۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۱۴۵
یکی از فعالان تبلیغ در عرصه بین الملل مطرح کرد؛

دعوت از خیرین برای ترویج حجاب اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان فرهنگی در آمریکا لاتین از خیرین برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب در این قاره درخواست کمک کرد و گفت: زنان آمریکای لاتین به حجاب اسلامی بسیار علاقمند هستند.
حجاب اسلامي در آمريکاي لاتين


 

حجت الاسلام احمد تهرانی مبلغ فعال در منطقه آمریکای لاتین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بخشی از فعالیت‎های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امر تبلیغ دین مبین اسلام در آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: در 5 سال اخیر حدود 1000 روسری و چادر در مساجد و مراکز اسلامی در کشورهای مختلف آمریکای لاتین توزیع شده است.


وی از استقبال خوب مسلمانان از حجاب اسلامی خبر داد و بیان داشت: علی رغم پروش یافتن بانوان مسلمانان در فرهنگ آمریکایی، به حجاب بسیارعلاقمند هستند و الحمدلله درخواست برای پوشش چادر درمیان زنان مسلمان حتی در جامعه اهل سنت در حال افزایش است.


این فعال فرهنگی آمریکای لاتین در ادامه به وضعیت پوشش بانوان در مراکز اسلامی و خارج از آن پرداخت و عنوان داشت: بانوان مسلمان در داخل مساجد و مراکز اسلامی از پوشش چادر استفاده و نیز در محیط شهر نیز با مقنعه و مانتو بلند رفت و آمد می کنند.


وی درصد پایین زنان مسلمان را عامل اصلی کمبود فرهنگ حجاب و عفاف در آمریکای لاتین دانست و تصریح کرد: تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین حتی به 1 درصد نیز نمی رسد ولی با این وجود در برخی شهرها و مناطق که جمعیت مسلمانان بیشتر است به تدریج با حضور زنان محجبه فرهنگ حجاب و عفاف درحال نهادینه شدن است.


حجت الاسلام تهرانی حجاب را در ادیان مختلف همانند مسیحیت بسیار حایز اهمیت خواند و گفت: در همه کلیساهای آمریکای لاتین مجسمه حضرت مریم(ع) با حجاب کامل اسلامی دیده می‎شود به همین دلیل بسیاری از مسیحیان کاتولیک به زنان محجبه با احترام می‎نگرند.


وی اظهار داشت: به تدریج با توسعه فرهنگ حجاب و عفاف شاهد حضور گسترده‎تر زنان محجبه مسلمان در مراکز عمومی کشورهای آمریکای لاتین خواهیم بود.


حجت الاسلام تهرانی با اشاره به آیه 61 سوره مومنون " أُولَٰئِکَ یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ" از خیرین برای شرکت در تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف در آمریکای لاتین دعوت به عمل آورد و گفت: کسانی که می توانند برای ترویج این اصل مهم اسلامی در کشورهای منطقه حمایت مالی داشته باشند می توانند با شماره 09198532441 تماس گرفته و در این زمینه فعالیت نمایند./994/ت302/ک

ارسال نظرات