۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۴۵۴
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در تغییر فرهنگ کنترل نسل

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه بر ضرورت کمک دولت به تسهیل امر ازدواج تأکید کرد و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را در تغییر فرهنگ کنترل نسل بسیار مؤثر دانست.
حجت الاسلام نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه امروز در همایش کنترل نسل و چالش‌های پیش‌رو در سالن همایش دارالشفاء، با اشاره به روایات اسلامی مبنی بر ازدیاد فرزند، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «بهترین زنان شما کسانی هستند که بیشتر فرزند بیاروند و با همسران خود مهربان باشند».
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: تکبر داشتن زن در مقابل نامحرم مطلوب است اما در برابر شوهر باید نرمش داشته باشد؛ متأسفانه امروز فرهنگ شده خانم با فضیلت خانمی است که بیشتر نافرمانی شوهر کند.
حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که نخستین ویژگی زن این است که ولود باشد، اظهار کرد: فرزند آوری باید در میان زنان ما فرهنگ شود؛ متأسفانه امروز در بسیاری از موارد به خاطر زنان جلوی نسل گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در روایات به ازدواج با زنان فرزندآور توصیه شده و در مقایسه زن زیبای نازا و زن پر فرزند، دومی ترجیح داده شده است.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان این‌که قرآن در دو آیه می‌فرماید اولاد خود را به خاطر ترس از خرجی نکشید، افزود: تمام ادله کنترل جمعیت به خاطر فقر است و هیچ یک از این‌ها با این نص صریح قرآن نمی‌تواند مقابله کند.
حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: مرحوم طیب در اطیب البیان در تفسیر آیه «لا تقتلوا اولادکم من املاقٍ» گفته است «کسی که فردی را بکشد در آتش جهنم خالد می‌شود» که اطلاق این آیه سقط جنین را نیز در بر می‌گیرد.
وی بر ضرورت کمک دولت به تسهیل امر ازدواج تأکید کرد و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را در تغییر فرهنگ کنترل نسل بسیار مؤثر دانست.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه همچنین نقش طلبه‌های خواهر حوزه علمیه را در مسأله ازدیاد فرزند در میان بانوان سنگین ارزیابی کرد و گفت: بانوان طلبه به خوبی می‌توانند در تغییر فرهنگ کنترل نسل و ازدیاد جمعیت نقش آفرینی کنند./927/پ202/ی
ارسال نظرات