۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۶۰۵۴
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

همکاری 600 طلبه خواهر با مدارس مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از همکاری 600 طلبه خواهر در مدارس آموزش و پرورش مازندران به عنوان امام جماعت خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 40 نفر از طلاب خواهر نیز در قالب طرح ریحانه النبی، با مدارس همکاری می کنند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در جلسه همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان گفت: این کمیته در راستای اهتمام به مطالبات رهبر معظم انقلاب و ضرورت آشنایی دانش آموزان با مبانی و مفاهیم اصیل اسلام از طریق حضور جدی و موثر روحانیان فرهیخته در مدارس تشکیل شده است.
وی افزود: همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش باید بر اساس تفاهمنامه و به صورت تخصصی صورت گیرد و در خصوص امر تبلیغ باید ابتدا اهداف کوتاه و بلند مدت مشخص شود.
حجت الاسلام غفاری  تصریح کرد: همان گونه که نظام آموزشی این سازمان هدفمند است باید امر تربیت دینی و تبلیغ در مدارس نیز هدفمند و بر اساس یک راهبرد مشخص این امر برنامه ریزی شود.
وی، حوزه های علمیه را پیشگام نشر فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است که باید با اصول و راهکارهای علمی در این خصوص حرکت کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود. 
حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که ترویج شبهات اعتقادی در نسل جوان یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در هجمه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند.
وی به توان بالای تبلیغی خواهران طلبه اشاره کرد و با بیان این که فراهم شدن حضور زمینه ارتباط نزدیک تر فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه با دختران جوان می‌تواند زمینه تعمیق باورهای دینی در آنها را فراهم کند، بیان داشت: باید از ظرفیت بالای خواهران طلبه در تربیت دینی نسل جوان بیشتر بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام غفاری همچنین از همکاری خواهران طلبه با آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، مشاوره دینی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی مهم‌ترین وظایف این افراد است.
 
وی، تسهیل امور برای فعالیت‌های تبلیغی دانش آموختگان حوزوی برای ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی در بین دانش آموزان می‌تواند ثمره زیادی برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد، افزود: طلاب جوان و همچنین فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند، تأثیر‌گذاری تربیتی بسیاری را در میان دانش آموزان دختر داشته باشند.
 
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که حوزه علمیه خواهران برای اجرای مشترک طرح های مختلف تربیتی و پرورشی با آموزش و پرورش آمادگی دارد، بیان داشت: تقویت همکاری های دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه های علمیه می تواند زمینه تحول معنوی در این مجموعه بزرگ را فراهم کند.
 
وی از همکاری 600 طلبه خواهر با مدارس آموزش و پرورش مازندران به عنوان امام جماعت خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 40 نفر از طلاب خواهر نیز در قالب طرح ریحانه النبی با مدارس همکاری می کنند.
 
مدیر منطقه پنج با اشاره به ضرورت به کارگیری خواهران طلبه در مدارس آموزش و پرورش گفت: باید زمینه جذب و استخدام طلاب حوزه های علمیه در مدارس آموزش و پرورش به خصوص مدارس تخصصی قرآنی فراهم شود.
 
حجت الاسلام غفاری ادامه داد: علاوه بر این تعدادی از خواهران فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران منطقه پنج با پذیرش در آزمون ورودی در حال حاضر به عنوان مشاور و مربی پرورشی در دستگاه تعلیم و تربیت مشغول فعالیت هستند.
 
امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه این جلسه، حضور روحانیان در مدارس را از نظر اثربخشی کیفی و کمی بسیار مهم دانست و گفت: حضور مقطعی طلاب در مدارس موثر است، اما غرض تربیت حاصل نمی شود و باید فرآیند تبلیغ در مدارس به صورت تدریجی و مستمر صورت گیرد.
 
وی افزود: هدف ما ساماندهی حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش بر اساس نیازها و همچنین شناسایی پتانسیل ها موجود و سپس برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها و در نهایت پشتیبانی و نظارت است.
 
امیری تصریح کرد: اولویت ما در امر همکاری با حوزه های علمیه، مدارس استعداد درخشان، مدارس شبانه روزی، مدارس خاص و 460 مدرسه حاشیه نشین و آسیب پذیر شهر است./950/پ202/ب
ارسال نظرات