۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۷۱۹۰
مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد:

فعالیت 600 طلبه خواهر به عنوان امام جماعت در مدارس استان مازندران

خبرگزاری رسا ـ جلسه همکاری آموزش و پرورش استان مازندران و حوزه‌های علمیه خواهران در راستای اهتمام به منویات مقام معظم رهبری و ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با مبانی و مفاهیم اصیل اسلام از طریق حضور جدی و موثر روحانیون فرهیخته در مدارس برگزار شد.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، علی غفاری مدیر منطقه حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه همکاری آموزش و پرورش استان مازندران و حوزه‌های علمیه خواهران گفت: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش باید بر اساس تفاهم‌نامه و به صورت تخصصی صورت گیرد و در خصوص امر تبلیغ باید ابتدا اهداف کوتاه و بلند مدت مشخص شود.
وی تصریح کرد: همان گونه که نظام آموزشی این سازمان هدفمند است، باید امر تربیت دینی و تبلیغ در مدارس نیز هدفمند شود و بر اساس یک راهبرد مشخص این امر برنامه‌ریزی شود.
مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت به‌کارگیری خواهران طلبه در مدارس آموزش و پرورش گفت: باید زمینه جذب و استخدام طلاب حوزه‌‌های علمیه در مدارس آموزش و پرورش به خصوص مدارس تخصصی قرآنی فراهم شود.
وی با بیان گزارشی از همکاری بانوان طلبه مازندران با سازمان آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 600 طلبه خواهر این استان در مدارس آموزش و پرورش تحت عنوان امام جماعت حضور فعال دارند و همچنین 40 نفر از طلاب ما در قالب طرح ریحانه (عفاف و حجاب)، با مدارس همکاری می‌کنند.
وی افزود: تعدادی از بانوان طلبه نیز در آزمون استخدامی سال 89 آموزش و پرورش پذیرفته و به عنوان مشاور و مربی پرورشی وارد این سازمان شدند.
امیری مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در این جلسه بیان داشت: حضور روحانیون در مدارس از نظر اثربخشی کیفی و کمی بسیار مهم است. حضور مقطعی طلاب در مدارس موثر است ولی هدف تربیت حاصل نمی‌شود و باید فرآیند تبلیغ در مدارس به صورت تدریجی و مستمر صورت گیرد.
وی افزود: هدف ما ساماندهی حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش بر اساس نیازها و همچنین شناسایی پتانسیل‌های موجود و سپس برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و در نهایت پشتیبانی و نظارت است.
وی تصریح کرد: اولویت ما در امر همکاری با حوزه‌‌های علمیه، مدارس استعداد درخشان، مدارس شبانه‌روزی، مدارس خاص (شاهد، نمونه دولتی، قرآنی و هیأت امنایی) و 460 مدرسه حاشیه مناطق و آسیب‌پذیر شهرها است./9191/د101/ن
ارسال نظرات