۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۸۷۵۷۷

چرا تبریک خلیفه دوم کتمان می شود

خبرگزاری رسا _ کارشناس شبکه وهابی تبریک خلیفه دوم به حضرت علی (ع) بعد از خطبه پیامبر در غدیر را کتمان کرد.
غديرخم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا منصور حسینی کارشناس شبکه وهابی نور وکلمه برای اینکه ولایت و امامت حضرت علی (ع) را منکر شود مدعی شد خلیفه دوم به حضرت علی (ع) بعد از خطبه پیامبر در غدیر تبریک نگفته است واین در حالی است که :


در روایتی منقول از خطیب بغدادی در کتاب « تاریخ بغداد جلد 8 صفحه 284 » اینگونه آمده که در روز 18 ذی الحجه در محل غدیر خم و پس از آنکه پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان خلیفه و جانشین خود نصب کرد این آیه « الیوم اکملت .......» بر پیامبر نازل شد.
و در ادامه می‌نویسد: پس از آنکه حضرت علی (ع) به مقام امامت منصوب شد خلیفه دوم آمد و در مقابل آن حضرت ایستاد و گفت: بخ بخ لک یابن أبی طالب، أصبحت مولای ومولى کل مسلم؛ به ! به ! ای فرزند ابی‌طالب امروز مولای من و مولای همه مسلمانان شدی!


حال آنهایی که می‌گویند خداوند، تنها محبت حضرت علی(ع) را در روز غدیر مشخص کرده است. باید از آنها پرسید آیا محبت آن حضرت تبریک دارد؟ مگر در قرآن کریم نیامده: المومنون بعضهم اولیاء بعض، اگر پیامبر هم در غدیر خم مرادش این باشد که هر کس مرا دوست دارد علی(ع) را نیز دوست دارد. آیا این خلل در حکمت پیامبر اکرم (ص) ایجاد نمی‌کند که 120 هزار نفر جمعیت را با آن شرایط  سخت، به خاطر دوستی علی (ع) نگه دارد؟!!


ابن کثیر در کتاب تاریخ اسلامش به نام « البدایه و النهایه جلد 7 صفحه 350 » اینگونه نقل می‌کند که خلیفه دوم آمد و در مقابل حضرت علی (ع) ایستاد و گفت: هنیئاً لک یابن أبی طالب أصبحت الیوم ولی کل مؤمن». ای فرزند ابوطالب! مبارک باد بر شما که امروز ولی امر تمام مؤمنان گشتی!
«أسد الغابة لابن الأثیر ج 4 ص 28، البدایة والنهایة ج 7 ص 350 (386) تاریخ مدینة دمشق ج 42 ص 220»
/1406/1409/ح


 

ارسال نظرات