۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۸۷۶۳۲

فرار 70 نفر دیگر از منافقین در آلبانی

خبرگزاری رسا ـ دست‌کم ۷۰ نفر دیگر از اعضای منافقین پس از انتقال از عراق به آلبانی راه خود را از این گروهک جدا کرده‌اند.
نيروهاي منافقين در پادگان اشرف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه خبری پرس، یکی از رهبران جدا شده از گروهک منافقین که نامش فاش نشد گفت: دست کم 70 نفر از اعضای این گروهک پس از انتقال به آلبانی از این گروهک جدا شده اند. تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه منافقین نیز در میان جداشدگان از این گروهک به چشم می‌خورند.

 

وی افزود تمامی این افراد در ساختمانی جداگانه و به دور از سایر اعضای سازمان سکونت دارند و می‌توانند با خانواده‌های خود در ارتباط باشند.

 

بسیاری از جوامع بین‌المللی نام سازمان مجاهدین خلق را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند. این گروهک اقدامات تروریستی متعددی بر ضد مردم ایران و عراق مرتکب شده است.

 

اعضای این گروهک در سال 1986 به عراق گریختند و در این کشور از حمایت صدام، دیکتاتور سابق این کشور برخوردار شدند و اردوگاه خود را در نزدیکی مرز ایران تاسیس کردند.

 

سازمان ملل و دولت عراق در دسامبر 2011 (آذر 1390) توافق کردند نزدیک به سه هزار نفر از منافقین را از اردوگاه اشرف، به اردوگاه آزادی که پیش‌تر پایگاه نظامی آمریکا بود و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار دارد، منتقل کنند.

 

سالی بریشا، نخست وزیر آلبانی در 16 مارس (26 اسفند) در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت این کشور آماده است به دلایل بشردوستانه اجازه اقامت 210 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق را در تیرانا صادر کند.

 

با این وجود کارشناسان سیاسی هشدار دادند تصمیم آلبانی برای اعطای پناهندگی به اعضای سازمان منافقین هیچ ارتباطی با مسائل بشردوستانه ندارد و این اقدام صرفا مکان امنی برای این تروریست‌ها فراهم می‌کند تا آنها بتوانند با اعضای سابق ارتش آزادی بخش کوزوو همکاری کنند.

 

ارتش آزادی بخش کوزوو به عنوان گروهی خطرناک، متشکل از قاچاقچیان مواد مخدر و تروریست‌ها شناخته می‌شود که آموزش‌های لازم برای اجرای عملیات‌های خود در سراسر جهان را از ناتو و آمریکا آموخته‌اند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات