۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۸۹۶۹
رئیس سازمان امور دیانت ترکیه؛

واقعه کربلا فرهنگ مشترک مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ ذکر نام محرم و عاشورا کافی است تا همه مومنین در جهان اسلام بی آنکه دین و مذهب و طریقت آنان پرسیده شود غرق در اندوه و ماتم گردند.
محمد گورمز رييس سازمان امور ديانت ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی، رئیس سازمان دیانت ترکیه خواستار الگوگیری مسلمانان جهام از واقعه کربلا شد.


محمد گورمز رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در این خصوص گفت: بر این باورم که مسلمانان دنیا برای ممانعت از وقوع کربلاهای جدید، می بایست به سوی یک زبان مشترک، فرهنگ مشترک و اندیشه مشترک حرکت کنند.


گورمز در دیدار با کرام الدین دمیر مفتی ترابزون گفت: نسلها تجدید می شوند، احتیاجات جدید و بیشتری پدیدار می شود، بخصوص در امور دینی روز به روز بر اهمیت دستیابی به زبان مشترک و اندیشه مشترک در جهان اسلام تاکید می گردد.


وی با بیان اینکه امروزه جهان اسلام در حال گرامیداشت یاد شهدای کربلا می باشد افزود: ذکر نام محرم و عاشورا کافی است تا همه مومنین در جهان اسلام بی آنکه دین و مذهب و طریقت آنان پرسیده شود غرق در اندوه و ماتم گردند. بر این باورم که مسلمانان دنیا برای ممانعت از بروز کربلاهای جدید، می بایست به سوی یک زبان مشترک، فرهنگ مشترک و اندیشه مشترک حرکت کنند.


لازم به ذکر است که محمد گورمز رئیس سازمان امور دیانت ترکیه پیشتر گفته بود که هر موضوعی که موجب رنجش شیعیان شود، ما را نیز رنجیده می کند و وی پیگیر موضوع خواهد بود./1415/1409/ح

ارسال نظرات