۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۰۹۰۵
در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم؛

همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تحلیل نقش فرهنگی حوزه و روحانیت در دوران پهلوی و وظایف و کار ویژه‌های فرهنگی روحانیت پس از انقلاب در همایش نیم روزه جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.
 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش در این همایش نیم روزه که به همت دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، حجت‌الاسلام عالم زاده نوری مدیر گروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و موسی نجفی رییس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی به ایراد سخن پرداختند.
سخنرانان در این همایش نیم روزه به تحلیل نقش فرهنگی حوزه و روحانیت در دوران پهلوی و وظایف و کار ویژه‌های فرهنگی روحانیت پس از انقلاب پرداختند.
حجت‌الاسلام عالم زاده نوری در سخنانی با بیان این‌که نهاد روحانیت یک نهاد فرهنگی فرهنگ ساز است، رسالت حوزه‌های علمیه را اقامه دین ذکر کرد.
وی جامعه سازی دینی و تمدن سازی اسلامی را از ویژگی‌های مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: برای رسیدن به امر نمی‌توان تنها به آحاد جامعه توجه کرد بلکه باید زمینه و بستر کافی را برای دین سازی در جامعه فراهم کرد.
مدیر گروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از کار ویژه‌های مهم روحانیت را توجه به سبک زندگی اسلام و ترویج آن در میان مردم ذکر کرد و ابراز داشت: متأسفانه امروز به سبک زندگی اسلامی نگاه فردی می‌شود.
نجفی رییس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی نیز در این همایش با اشاره به فعالیت‌های علما در زمان پهلوی، گفت: علمای نجف و آیت‌الله حائری در این زمان قیام‌هایی را صورت دادند که با شکست مواجه شد.
وی بیان کرد: اساس حکومت پهلوی بر مبنای سکولار، باستان گرایی و شبه مدرنیسم شکل گرفته بود./927/پ203/ن
ارسال نظرات